همشهری آنلاین: ضوابط پرداخت پاداش سال 87 فرهنگیان با ابلاغ دستورالعمل پرداخت عیدی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، با ابلاغ دستورالعمل پرداخت عیدی امسال از سوی دولت، کارکنان و بازنشستگان آموزش و پرورش متناسب با طول مدت ‌خدمت تمام وقت تا سقف 250 هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند.

بر اساس این مصوبه که به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، عیدی امسال فرهنگیان به ازای هر فرهنگی با حدود 50 هزار تومان افزایش نسبت به سال گذشته، تا سقف 250 هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، با احتساب جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری فرهنگیان، پیش‌بینی می‌شود مجموع رقم عیدی امسال این گروه به 275 میلیارد تومان برسد که این رقم، سال گذشته بر اساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش، با احتساب عیدی حداکثر 200 هزار تومانی برای هر فرهنگی، مجموعا 220 میلیارد تومان بود.

در این میان، اگرچه دولت با هدف جلوگیری از ورود نقدینگی به بازار، برای پرداخت عیدی در قالب سکه، 10 درصد زیرقیمت و پرداخت مابه‌التفاوت تا 250 هزار تومان به صورت نقدی، مجوز صادر کرده است، اما علی‌رضا علی‌احمدی ـ وزیر آموزش و پرورش ـ پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده بود که با توجه به نیازسنجی از فرهنگیان در مورد دریافت مطالبات خود به صورت نقدی، همه مطالبات فرهنگیان از جمله پاداش پایان سال، نقدی پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش این را نیز خاطرنشان کرده بود که علاوه بر عیدی، سایر مطالبات فرهنگیان از جمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز در سال جاری نقدی پرداخت می‌شود.

 در قالب دستورالعمل فوق، پرداخت عیدی امسال فرهنگیان، همه کارکنان آموزش و پرورش اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت را شامل می‌شود که البته پرداخت عیدی به مستخدمان پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت، مشروط به آن که وجهی به عنوان عیدی یا پاداش آخر سال یا عناوین مشابه آن دریافت نکرده باشند، به نسبت خدمت تمام وقت آن‌ها در سال جاری خواهد بود.

همچنین معلمان حق‌التدریس به نسبت ساعات تدریس، مشمول دستورالعمل پرداخت پاداش پایان سال می‌شوند.

کد خبر 75433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز