گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی مسئولان ترجیح می‌دهند که دردها و مشکلاتشان را بیان نکنند

و محافظه کاری می‌کنند، گفت: من ترجیح می‌دهم که براساس مصلحت نظام و آموزش و پرورش فریاد بزنم و این کار البته ریسک دارد که من آن را پذیرفتم؛ چرا که معتقدم اگر این نحوه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها انجام شود بهتر از آن است که فقط در محافل خصوصی مطرح شود.

علیرضا علی احمدی اظهار کرد: دیگر هیچ جلسه خصوصی وجود ندارد و چیزی نیست که پشت در بسته‌ باشد؛ چرا که خبرنگاران در همه جلسات حضور دارند و اخبار را منتشر می‌کنند و من این را پذیرفته‌ام.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه طی دوره یکساله وزارتش فقط نقادی و فرافکنی کرده ‌است، بیان داشت: عملکرد من نشان می‌دهد که علاوه بر نقادی به‌دنبال اعمال مدیریت هم بوده‌ام؛ چنان که اگر انتقادی بوده پشت سر آن اتفاقات مثبتی هم روی داد.

وزیر آموزش و پرورش افزود که اگر روی ساختار ستاد آموزش و پرورش فریاد برآورده‌، بعد از مدتی آن را اصلاح کرده‌است. علی احمدی با اشاره به تغییرات کتاب‌های درسی اعلام کرد: اکنون محتوای کتاب‌های درسی براساس نیاز‌سنجی‌های انجام شده صورت نگرفته است و به همین دلیل برنامه درس ملی را دنبال می‌کنیم.

وی در باره علت برکناری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان  (سمپاد) گفت: ما از سمپاد تحولات گسترده‌ای را توقع داریم؛ امری که تازه پس از 23 سال جا‌به جایی رخ داده است. آیا این چیز عجیبی است؟

علی‌احمدی یادآور شد: این را بدانید هر کسی وبا هر درجه‌ای از خلاقیت و نوآوری مدت زمانی در یک مجموعه بماند، ابتکار عملش را از دست می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تشکل‌های صنفی فرهنگیان که با خارج از کشور ارتباط نداشته‌باشند، تعامل مناسبی داریم.

علی احمدی در پاسخ به سؤال همشهری در باره نحوه تعامل وزارت آموزش و پرورش با تشکل‌های صنفی فرهنگیان تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم با تشکل‌های صنفی تعامل سازنده داشته‌باشیم؛  البته تا زمانی که این تشکل‌های صنفی سرنوشت خود را به خارج از کشور گره نزده‌اند، مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اعضای تشکل‌های صنفی همکاران ما هستند و در ملاقات‌های عمومی مسائل و مشکلات خود را مطرح می‌کنند. آیا حتما همکاران باید خواسته‌ها و صحبت‌های خود را از طریق تشکل‌های صنفی بیان کنند؟

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی درباره صدور اطلاعیه توسط برخی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و طرح مطالبات در آن گفت: ما صبر می‌کنیم ببینیم تا ماجرایی که از نظر شما اینقدر با آب و تاب اعلام شد چه خواهد شد.

علی احمدی در باره اجرای لایحه خدمات کشوری در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اجرای این لایحه عمومی است و تابع بودجه آموزش و پرورش نیست؛ اعتبار آن جداگانه پیش‌بینی شده‌است. براساس تصمیم مجلس، دولت آمادگی دارد.

وزارت آموزش و پرورش مجری است و نگرانی از این بابت برای فرهنگیان وجود ندارد.

کد خبر 74943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز