همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور از به‌کارگیری کیت‌های جدید تست اعتیاد برای نخستین بار در نوروز امسال خبر داد و گفت:

 پلیس مصمم است در نوروز امسال به شدت با رانندگان معتاد برخورد کند.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی با اشاره به این که طرح نوروزی راهنمایی و رانندگی از  25 اسفند در سراسر کشور آغاز می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: مانور آغاز این طرح روز شنبه 24 اسفند با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط برگزار می‌شود و اجرای این طرح تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به خرید کیت‌های جدید تست اعتیاد گفت: این کیت‌ها به میزان لازم خریداری شده و در اختیار گشت‌های پلیس‌راه و پاسگاه‌ها قرار داده شده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور تصریح کرد: رانندگان بار و مسافر مشکوک و رانندگان شخصی که رفتارهای پرمخاطره داشته باشند مورد آزمایش اعتیاد در جاده‌ها قرار می‌گیرند.

وی گفت:‌ کیت‌های جدید خریداری شده بزاقی بوده و ظرف حدود 10 دقیقه می‌تواند اعتیاد رانندگان را به انواع مواد مخدر مشخص کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور به ایسنا گفت: در صورت مثبت بودن نتیجه تست، خودرو راننده متخلف توقیف و راننده معتاد نیز برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی با اشاره به این که بخشی از تصادفات کشور به دلیل مصرف مواد مخدر رخ می‌دهد، تصریح کرد: پلیس در نوروز امسال اجازه نمی‌دهد رانندگان بی‌مبالات معتاد، جان مسافران نوروزی را به خطر بیندازند

کد خبر 77162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز