مراسم گرامیداشت حادثه ۶تیر سال۱۳۶۰ و سالروز سوءقصد نافرجام به جان مقام معظم رهبری در مسجد جامع ابوذر برگزار شد.

مراسم 6تیر- ذوالنوری

به گزارش همشهری آنلاین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: «حادثه‌ ششم تیرماه، حادثه‌ای اگرچه تلخ و نگران‌کننده بود، ولی در باطن خود، خیر عظیم و بزرگی داشت.»

حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» با یادآوری واقعه ۶تیر گفت: «آن زمان مقام معظم رهبری به عنوان امام‌جمعه تهران، جلسات هفتگی برای پاسخ به سئوالات مردم داشتند. ۶تیر هم این مسجد را برای سخنرانی و گفت‌وگو با مردم انتخاب کردند، اما گروهک ملحد و منحرف فرقان که شهید مطهری را ‌ترور کرده بودند، به جان مقام معظم رهبری سوءقصد کردند. بی‌شک این حادثه بسیار مهم و تلخ بود، ولی یک لطف خفیه (پنهان) در درون خود داشت؛ این بود که اگر مقام معظم رهبری ششم تیر در این مسجد ترور نمی‌شدند، فردای آن روز جزء شهدای هفتم ‌تیر بودند. آن روز شهید بهشتی و یارانش که از مهره‌های اصلی و اداری کشور بودند، در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.»

وی ادامه داد: «بنابراین این رخداد، خیر بزرگی داشت تا سکانداری مثل ایشان داشته باشیم. ایشان جای امام راحل نشسته، همان مسیر را ادامه می‌دهد و  ویژگی‌های امام(ره) را دارند.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره دلایل ترور شخصیت‌های نظام از سوی دشمنان گفت: «زمانی که دنیا ۲قطبی بود و بخش عمده‌ دنیا زیر یوغ ابرقدرت غرب با محوریت آمریکا و مکتب کاپیتالیسم، سرمایه‌داری و لیبرالیسم و بخش دیگر دنیا زیر سلطه و سیطره‌ ابرقدرت شرق با محوریت اتحاد جماهیر شوروی با مکتب سوسیالیسم و کمونیسم قرار داشت، نظام‌های سیاسی برای بقا و دوام، باید به یکی از این قطب‌های قدرت آویزان‌ می‌شدند. امام(ره) آمد و این قطب‌بندی را شکست. به همین دلیل، باوجودی که شرق و غرب سایه‌ یکدیگر را در دوران جنگ سرد می‌زدند، در دشمنی با انقلاب نوپای اسلامی، جمهوری اسلامی و این ملت، یک نقطه‌ وحدت پیدا کردند و آن هم همین دشمنی بود.»

حجت‌الاسلام ذوالنوری گفت: «آنها انواع توطئه‌ها را طراحی و اجرا کردند که یکی از آنها جنگ ۸ساله بود. همان زمان از منطقه‌۱۷ که کوچکترین منطقه‌ تهران بود و نگین آن مسجد جامع ابوذر هست، بیش از ۴هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب شد تا توطئه دشمنان در جنگ تحمیلی خنثی شود.»

وی به نقشه‌های دیگر دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: «آنها ما را تحریم اقتصادی و تلاش کردند در دنیا بایکوت سیاسی کنند. ۱۱۴شبکه‌ رادیویی دنیا با ۱۲زبان زنده، قبل از پیدایش اینترنت و ماهواره، علیه ملت ایران تبلیغ ‌کردند و عملیات‌ روانی و تهاجم فرهنگی به‌کار بستند. همه نوع امکانات‌ دراختیار گروهک‌های ملحد و مزدور گذاشتند تا مرزهای ما را دستخوش بحران کنند. گروهک‌های منافقین، فداییان خلق، توده‌ای‌ها، فرقانی‌ها، پیکار و جنبشی‌ها، سر در توبره دشمن داشتند و دست به انواع جنایت زدند؛ آدم‌ربایی، مثله ‌کردن آدم‌هایی که می‌ربودند، آتش زدن خرمن مردم و روستایی‌ها، تخریب پل‌ها، بمب‌گذاری در معابر عمومی، مساجد و مصلاها. آنها مردم‌ را دشمن خود می‌دانستند و به همین خاطر، برای آنها فرقی نمی‌کرد که چه کسی در ترورهای کورشان کشته شود. ترور شخصیت‌های بزرگی مثل ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان حضرت امام(ره) در استان‌ها، شهدای محراب، شهدایی مثل شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی، شهید آیت‌الله مطهری، شهید مفتح، شهدای هفت‌تیر و ترور شخصیت‌های درخشانی مثل مقام معظم رهبری در این مسجد، از جنایت‌های آنها بود.»

نایب رئیس مجلس: ترور رهبر تلخ، اما خیر عظیمی بود

وی با اشاره به ترور ۱۷هزار و ۲۰۰شهید از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون افزود: «اگر فقط یکی از این اتفاق‌ها در هر کشوری حتی با پیشینه‌ حکومتی چند صد ساله و نظامی ریشه‌دار و حکومتی مقتدر می‌افتاد، دچار اضمحلال می‎‌شد، اما این نظام باقی ماند؛ چرا که ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مردم داشت.»

حجت‌الاسلام ذوالنوری در پایان گفت: «از آنجا که مردم همواره پشت سر ولی فقیه بوده و هستند، مهم‌ترین هدف دشمن، گسستن پیوند امام و امت است. ایجاد نارضایتی بین مردم و تحریم‌ها برای همین است چون می‌دانند که بقا و دوام این نظام به وجود رهبری و پیوند امام و امت گره خورده است. با این وجود، مردم پشت سر رهبری حرکت می‌کنند که همین سبب شده انقلاب باقی بماند.»

کد خبر 770058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha