چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

اعضای باند قاچاق که با لوله‌کشی زیر دریا، سوخت را از ساحل به شناورها منتقل و از آنجا به کشورهای دیگر قاچاق می‌کردند، دستگیر شدند.

تحقیقات پلیس هرمزگان برای دستگیری اعضای باند قاچاق سوخت از ساحل به دریا، زمانی آغاز شد که ماموران در جریان فعالیت یک باند قاچاق سوخت در بندرعباس قرار گرفتند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد اعضای این باند بعد از انتقال سوخت به سواحل بندرعباس، آن را به شناورهای مخصوص قاچاق منتقل کرده و بعد از انتقال این محموله‌ها به کشورهای همسایه، آن را به قیمت هنگفتی به فروش می‌رسانند.

با این گزارش، به دستور سردار منصور دشتی - رئیس پلیس هرمزگان - رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد.

ماموران که می‌دانستند اعضای این باند برای قاچاق سوخت، باید این محموله‌ها را از طریق تانکرهای مخصوص به ساحل و از آنجا به شناورها انتقال دهند، سراسر ساحل بندرعباس را زیرنظر گرفتند و در کمین قاچاقچیان نشستند.

با گذشت چند روز از این ماجرا، وقتی هیچ‌ردی از تانکر‌های حمل سوخت به دست نیامد این فرضیه که قاچاقچیان از فعالیت غیرقانونی خود دست کشیده‌اند، پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت، اما ادامه تحقیقات مشخص کرد اعضای باند همچنان به فعالیت ادامه می‌دهند و در این مدت‌ ده‌ها لیتر سوخت به کشورهای دیگر قاچاق کرده‌اند.

با این اطلاعات، پلیس که با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو شده بود، تحقیق برای یافتن ردی از باند قاچاق سوخت را ادامه داد تا اینکه با اطلاعات به دست آمده از مخبران خود توانست یکی از اعضای باند را شناسایی کند.

ماموران با زیر نظر گرفتن این مرد متوجه رفت‌وآمدهای مرموز او به خانه‌ای در نزدیکی ساحل شدند و وقتی این خانه را به محاصره درآوردند متوجه شدند تعداد زیادی تانکر حمل سوخت به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند.

با مشخص شدن این موضوع، دستور دستگیری اعضای باند قاچاق صادر شد و ماموران در یک عملیات ضربتی قدم به خانه مرموز گذاشتند. آنها بعد از دستگیری اعضای باند قاچاق با صحنه عجیبی مواجه شدند. قاچاقچیان برای انتقال سوخت به شناورهای خود، از حیاط خانه مرموز تا داخل دریا لوله‌‌کشی کرده بودند و از این طریق سوخت قاچاق را به شناورها منتقل می‌کردند.

سردار دشتی با بیان این خبر گفت: بعد از تخریب حیاط خانه به‌وسیله لودر مشخص شد که بیش از 600 متر لوله در عمق یک تا 3 متری زمین کار گذاشته شده بود تا سوخت قاچاق را به وسیله موتورهای کشنده قوی و دینام‌های بزرگ از خانه مرموز به داخل دریا - جایی که شناورهای قاچاقچیان لنگر انداخته بودند - منتقل کند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند بعد از انتقال سوخت به این خانه، آن را از طریق این لوله‌ها به شناورها و از آنجا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قاچاق می‌کردند و به قیمت بالایی می‌فروختند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: عملیات تخریب و انهدام شبکه سوخت قاچاق با حضور مسئولان استان صورت گرفت و در این رابطه 30نفر از اعضای اصلی باند دستگیر و 8فروند لنج صیادی که از آنها برای قاچاق سوخت استفاده می‌شد، توقیف شدند

کد خبر 76524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز