گروه حوادث: 6 مرد افغانی اعضای باندی بودند که بعد از ربودن خودروهای پراید در پایتخت، خود را مسافرکش جا می‌زدند و از مسافران زورگیری می‌کردند

اعضای این باند سرقت بعد از ارتکاب ده‌ها فقره زورگیری، به وسیله کارآگاهان پایگاه 9 آگاهی تهران دستگیر شدند.

بعد از ظهر 12 دی‌ماه، ماموران گشت پلیس آگاهی تهران در امین‌آباد به یک خودروی پراید که 4 مرد افغانی سرنشینان آن بودند و با سرعت زیادی در خیابان حرکت می‌کرد، مشکوک شدند.

وقتی در استعلام شماره پلاک مشخص شد این خودرو 6 روز قبل توسط چند مرد زورگیر به سرقت رفته است، ماموران به راننده پراید دستور ایست دادند اما وی به این دستور اعتنایی نکرد و با سرعت زیاد به راهش ادامه داد.

به این ترتیب، عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و دقایقی بعد کارآگاهان با سد کردن راه فرار مردان افغانی، خودروی آنها را توقیف کردند.

با دستگیری تمامی سرنشینان این خودرو و انتقال آنها به اداره آگاهی، بازجویی‌های پلیسی از متهمان آغاز شد اما آنها مدعی شدند به تازگی این خودرو را خریده و از مسروقه بودن آن خبر نداشته‌اند.

اظهارات متهمان در حالی بیان می‌شد که بررسی‌ها نشان می‌داد سارقانی که خودروی پراید را از راننده آن به سرقت برده‌اند 4 مرد بوده‌اند که تمامی آنها از اتباع افغانستان هستند.

با این سرنخ، بازجویی از متهمان از سر گرفته شد و آنها که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به سرقت خودرو و زورگیری از مسافران اعتراف کردند.

یکی از متهمان درخصوص شگرد این باند گفت: ما به همراه 2 نفر دیگر از هموطنانمان، خودروهای پراید را با پیشنهاد کرایه بالا به مقصد شهرک‌های اطراف تهران کرایه می‌کردیم اما در طول مسیر و با تهدید چاقو، راننده را از ماشین پیاده کرده و خودروی او را به سرقت می‌بردیم.

وی ادامه داد: بعد از آن، مرحله‌ دوم سرقت‌هایمان شروع می‌شد و در این مرحله با استفاده از همان خودروهای مسروقه شروع به مسافرکشی در مناطق جنوبی تهران می‌کردیم.

ما بعد از شناسایی افرادی که به‌نظر می‌رسید پول زیادی همراه خود دارند، آنها را به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌کردیم و بعد از آنکه وارد کوچه‌های خلوت می‌شدیم با تهدید چاقو و ضرب و شتم طعمه‌هایمان، اموال آنها را به سرقت می‌بردیم.

سپس آنها را در همان کوچه خلوت رها می‌کردیم و بعد از اینکه با هر خودرو چند سرقت انجام می‌دادیم به سراغ خودروی دیگری می‌رفتیم و نقشه‌مان را از سر می‌گرفتیم.
بعد از اعترافات سردسته باند، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران در ادامه تحقیقات 2 همدست دیگر متهمان را که آنها نیز از اتباع افغانستان هستند، دستگیر و به اداره آگاهی انتقال دادند.

در حالی که اعضای این باند در جریان بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرده‌اند، از آنجایی که احتمال می‌رود آنها سرقت‌های بیشتری در پایتخت رقم زده باشند، قاضی حسینی- بازپرس شعبه یکم دادسرای شهرری- با دستور چاپ عکس متهمان در جراید از کسانی که به دام این سارقان گرفتارشده‌اند خواست برای شکایت به پایگاه نهم آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 72316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز