گروه حوادث: کارگر جوان هنگامی که در حال گفت‌وگوی تلفنی با قاچاقچی عتیقه بود، تصور نمی‌کرد صاحبکارش راز قاچاق جسد مومیایی را به عراق فاش کند.

چندی قبل مرد کارخانه‌داری که متوجه سرقت سریالی مقداری از تجهیزات کارخانه از سوی سارق ناشناسی شده بود، بررسی‌ها برای شناسایی این سارق ناشناس را آغاز کرد.

او که در جریان این بررسی‌ها به یکی از کارگرانش مشکوک شده بود تصمیم گرفت برای به دست آوردن شواهد محکمه پسند تمامی حرکات وی را زیر نظر بگیرد. یک روز که مرد کارخانه‌دار مکالمات تلفنی مرد جوان را زیرنظر گرفته بود، متوجه حرف‌های عجیب او شد که از قاچاق یک جسد مومیایی حکایت داشت.

او که متوجه شده بود کارگر جوان با یک باند بزرگ عتیقه همکاری دارد و اعضای این باند قصد دارند یک جسد مومیایی را از غرب کشور به عراق منتقل کنند و در آنجا به فروش برسانند، تمامی مکالمات او را ضبط کرد و بعد از آن ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

تحقیقات نامحسوس

با اظهارات مرد کارخانه‌دار در اداره پلیس، رسیدگی به این ماجرا در دستور کار ماموران قرار گرفت و آنها در نخستین اقدام با حضور در کارخانه شاکی، کارگر جوان را زیر نظر گرفتند.

همان شب ماموران متوجه شدند این مرد با کرایه یک جرثقیل قصد سرقت یکی از دستگا‌ه‌های صنعتی کارخانه را دارد و بلافاصله وی را دستگیر کردند.

کارگر جوان بعد از انتقال به اداره پلیس با اعتراف به سرقت سریالی از کارخانه مورد نظر مدعی شد: از یک سال قبل سرقت از این کارخانه را شروع کردم.

من بعد از شناسایی فردی که خریدار ضایعات بود، دست به سرقت لوازم کارخانه می‌زدم و سپس آنها را به خریدار اموال مسروقه می‌فروختم.

بعد از مدتی وقتی اطمینان صاحب کارگاه را جلب کردم و توانستم شب‌ها در کارگاه بخوابم دیگر راحت‌تر سرقت می‌کردم تا اینکه با صاحبکارم مشکل پیدا کردم و تصمیم گرفتم دستگاه‌های صنعتی را هم سرقت کنم.

غافل از اینکه مالک کارخانه متوجه موضوع شده و ماموران پلیس تمامی حرکات مرا زیر نظر داشتند.  این مرد که تبعه کشور عراق است در ادامه بازجویی‌ها درباره قاچاق جسد
 مومیایی شده نیز مدعی شد: چندی قبل زمانی که به یکی از شهرهای غربی کشور سفر کرده بودم با مردی آشنا شدم که در کار قاچاق عتیقه بود. او به من پیشنهاد پول خوبی داد و من تصمیم گرفتم با او همکاری کنم.

بعد از بازگشت به تهران این مرد با من تماس گرفت و گفت که قصد دارد یک جسد مومیایی شده را از ایران به عراق و از آنجا به یکی از کشورهای عربی قاچاق کند. چون قرار بود جسد مومیایی شده ابتدا به عراق منتقل شود به درخواست این مرد به کشورم رفتم تا فرد مطمئنی برای قاچاق این محموله از عراق به کشورهای عربی پیدا کنم. اما موفق به انجام این کار نشدم و دوباره به ایران برگشتم. همان موقع تصمیم گرفتم به تنهایی جسد مومیایی شده را قاچاق کنم که دستگیر شدم.

گرچه این مرد عراقی در اداره آگاهی مدعی شد که قصد قاچاق جسد مومیایی شده به عراق را داشته است اما صبح یکشنبه وقتی وی برای انجام تحقیقات قضائی نزد بازپرس املجی- رئیس شعبه 6 دادسرای بعثت- حضور یافت، این اعترافاتش را تکذیب کرد و گفت: قبول دارم که دست به سرقت‌های سریالی از کارخانه‌ صاحبکارم می‌زدم اما همه حرف‌هایم درباره قاچاق جسد مومیایی دروغ بود و من در این کار نقشی نداشتم.

بازپرس املجی با توجه به اینکه متهم اظهاراتش درباره جسد مومیایی را پس گرفته بود وی را بار دیگر در اختیار کارآگاهان قرار داد تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 72514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز