گروه حوادث: درگیری کارگران 2 ساختمان نیمه کاره بر سر حمل مصالح به مرگ یک نفر از آنان و دستگیری یک کارگر دیگر به اتهام قتل منجر شد.

شامگاه 27 آذر ماه امسال، ماموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر در جریان مرگ جوانی در بیمارستان فیاض‌بخش تهران قرار گرفتند  و عازم این محل شدند.

آنها بعد از حضور در بیمارستان متوجه شدند قربانی حادثه پسر 20 ساله‌ای  است که 2 روز قبل در جریان درگیری بین کارگران 2 ساختمان نیمه کاره مجروح شده و 48 ساعت بعد از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارده جان باخته است.

بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، به دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای جنایی تهران، شناسایی عامل جنایت در دستور کار پلیس جنایی پایتخت قرار گرفت و کارآگاهان در نخستین اقدام تمامی کارگران 2 ساختمان نیمه‌کاره را بازداشت و تحت بازجویی قرار دادند.

در جریان این تحقیقات مشخص شد درگیری بین کارگران این 2 ساختمان، زمانی آغاز شده که آنها بر سر بردن مصالح ساختمانی با هم دچار مشاجره شده بودند و بعد از اینکه این مشاجره تبدیل به زد و خورد میان آنها شده بود، یکی از کارگران به نام عیسی با میله‌ای آهنی ضربه‌ای به سر مقتول وارد کرده و باعث مجروح شدن و مرگ او می‌شود.

با این اطلاعات بازجویی از عیسی از سر گرفته شد و وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت با اعتراف به این جنایت گفت: روز حادثه بین من و یکی از کارگرانی که در ساختمان مجاور ما کار می‌کرد بر سر بردن مصالح مشاجره‌ای در گرفت و بعد از آن ما با هم درگیر شدیم.

این درگیری فقط چند دقیقه طول کشید اما ساعتی بعد بار دیگر نزاع دسته‌‌ جمعی‌ای بین ما و کارگران ساختمانی که مقتول در آنجا کار می‌کرد، رخ داد.

در هنگام درگیری ناگهان متوجه شدم تعدادی از کارگران ساختمان مجاور با میله آهنی قصد کتک زدن مرا دارند، به همین خاطر برای دفاع از خودم میله‌ای برداشتم و با آن ضربه‌ای به مقتول زدم. باور کنید من قصد جنایت نداشتم و فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم.

خونسردی‌تان را حفظ کنید

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی - معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ - با بیان اینکه بعد از این اعترافات، متهم با صدور قرار بازداشت راهی بازداشتگاه پلیس شد، گفت: متأسفانه درصد بالایی از جنایات پایتخت به خاطر درگیری بین افراد آن هم بر سر مسائل ساده و پیش پا افتاده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمامی کارگرانی که در این درگیری مرگبار شرکت داشتند، از افراد زحمت کشی هستند که همگی آنها از یکی از شهرستان‌های غربی کشور به تهران آمده‌اند، افزود: اگر در این حادثه یکی از طرفین دعوا گذشت می‌کرد، ما شاهد این جنایت نبودیم درصورتی‌که در تمامی این درگیری‌ها با حفظ خونسردی و کنترل عصبانیت می‌توان از بروز حوادث مرگبار جلوگیری کرد.

کد خبر 72108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز