همشهری آنلاین: علی لاریجانی گفت هدف از تاسیس اسرائیل سرگرم کردن کشورهای اسلامی به درگیری‌های روزمره بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: تئوری و هدف طراحان اسراییل سازی مسلط کردن این رژیم بر کشورهای اسلامی و سرگرم کردن این کشورها به درگیری‌های روزمره بوده است.

علی لاریجانی در همایش بین‌المللی حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت افزود: البته در سال‌های اخیر رفتار ماجراجویانه آمریکا و ایجاد جنگ های مکرر در منطقه، سیمای این طراحی را روشن پتر کرده است.

وی مسئله فلسطین را حادثه‌ای بس بزرگ دانست که در تاریخ بشر کم سابقه بوده است.

لاریجانی گفت: آوارگی میلیون‌ها فلسطینی و در اسارت داشتن میلیون ها نفر دیگر در سرزمین های اشغالی در شصت سال پیش گوشه ای از این حادثه عظیم است.

وی افزود: از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که با بیانات راهگشا و حکیمانه خود، منطق استوار مسلمانان را در پیگیری خواست ملت فلسطین تبیین فرمودند تشکر می‌کنم.

رییس کنفرانس بین المللی حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خویش اشارت داشتند دفاع از مظلومیت فلسطین، اضلاع عربی، اسلامی و انسانی دارد و هر که به هر دلیل مولفه های قرابت بیشتر در خود می یابد مسئولیت سنگین تری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آمریکا تصور نکند با سفرهای تکراری به منطقه و سخنان کلیشه ای در حمایت از رژیم صهیونیستی یا با تشکیل کارناوال کنفرانس ها و ژست های قدرت مابانه در اراده و حرکت مقاومت تغییری ایجاد می کند.

علی لاریجانی در همایش بین المللی حمایت از مردم فلسطین گفت:مقاومت، تجاوز طلبی آمریکا و اسرائیل را عقیم و حرکت مقاومت را تکمیل کرده است.

وی اضافه کرد: امروز جهان در انتظار تغییر در افکار و استراتژی زورگویانه است نه در تاکتیک‌ها.

لاریجانی گفت: کنفرانس بین المللی حمایت از غزه نگاهی واقع گرا و عمیق به قضیه فلسطین و عقبه های آن دارد و مسئله فلسطین امری مقطعی و کوچک نیست و زنجیره‌ای از ماجراجویی ها را نشان می دهد.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد: این کنفرانس که با حضور اندیشمندان و نخبگان برگزار می‌شود تصویری دقیق تر را به جامعه منتقل کند.

کد خبر 76500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز