همشهری آنلاین: گروهی از تهیه کنندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یکشنبه چهار اسفند، جایزه منطقه‌ای "رسانه در دست کودکان" برای سال 2008 را در دفتر یونیسف ایران دریافت کردند.

کریستین سالازار فولکمن، نماینده یونیسف در ایران، لوح جایزه را به متین محمدی و رضا بحیرایی، دو تهیه کننده رادیو تهران که برنامه آنها با عنوان "سلام بچه​ها، سلام کوچولو"  جایزه منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا را برایشان به ارمغان آورده بود، تحویل داد.

در این برنامه که به صورت زنده پخش شد و بیش از یک ساعت به طول انجامید، مجری 10 ساله برنامه با دیگر کودکان همکارش ارتباط زنده داشت،

این برنامه نه تنها به 15 کودک بین 6 تا 10 سال این فرصت را داد که بخشی از دنیای رسانه‌ها باشند بلکه زمانی بود تا آن‌ها از زبان خود به بیان دغدغه‌ها و آرزوهایشان بپردازند.

در این برنامه کودکان مدیریت را به عهده می گیرند، نمایش بازی می‌کنند، گزارشگری می‌کنند، به تلفن پاسخ می‌دهند و با اشتیاق فراوان فضای یک برنامه رادیویی را از نزدیک تجربه می‌کنند.

کریستین سالازار با تبریک این موفقیت به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: "دفتر یونیسف ایران از سال گذشته مشوق صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای شرکت در مسابقه روز جهانی رسانه در دست کودکان بوده است و من بسیار خوشحالم که با اولین حضور خود در این مسابقه چنین موفقیتی را کسب کردند که این خود گواه کیفیت برنامه های رادیو تهران می‌باشد. برای دست اندکاران رادیو تهران در رقابت برای دریافت جایزه جهانی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که در آینده شاهد تولید برنامه های بیشتری با حضور کودکان و نوجوانان باشیم."

داوری این مسابقه در ماه های جولای تا اوت صورت گرفته است و در مجموع پنج برنده منطقه ای از بین برنامه های رادیویی انتخاب شده ‌ند که شامل رادیو تهران از جمهوری اسلامی ایران ، رادیوی ملی آنگولا، رادیو مک ای ام، سازمان رادیویی پکن ، سازمان صدا و سیمای غنا و "دسترسی برابر" نپال می باشند.

هر سال روز جهانی "رسانه در دست کودکان" در یکم مارس (11 اسفند) برگزار می‌شود.

امسال شعار این روز "متحد برای کودکان، روی موج کودک" است و جایزه به کسانی تعلق خواهد گرفت که برنامه های رادیویی و تلویزیونی خود را در روز یازدهم اسفندماه پخش کنند. آخرین مهلت برای حضور در این رقابت 15 ژوئن 2009 ( 25 خرداد ماه 1388) است.

 هر سال روز جهانی "رسانه در دست کودکان" برای پخش برنامه های کودکان و نوجوانان و تشویق آنان برای حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌شود.

شعار سال 2007 این روز  "جهانی که ما می خواهیم" بود و از نوجوانان می خواست تا در دنیای اطراف خود جستجو کرده تا شادیها، مشکلات و راه حل های موجود را کشف کنند.

جوایز توسط یونیسف به تهیه کنندگانی اهدا می گردد که در برنامه‌های  رادیویی و تلویزیونی خود تعهد قابل توجهی را نسبت به روز جهانی رسانه در دست کودکان نشان دهند.

کد خبر 75852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز