همشهری آنلاین: معاون عملیات نیروی انتظامی بخشی از اقدامات پلیس برای مقابله با اقدامات وحوادث ناخوشایند مرتبط با چهارشنبه آخر سال را اعلام کرد.

معاون عملیات نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که طی چند روز آتی، پلیس با افرادی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز کنند، به شدت برخورد خواهد کرد، از پلمپ واحدهای صنفی متخلف و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی خبر داد.

سردار ساجدی‌نیا گفت: پلیس طبق قانون با واحدهای صنفی که مواد محترقه غیرمجاز را به فروش می‌رسانند، برخورد کرده و نسبت به پلمپ و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به این که با توجه به اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها و پلیس، میزان حوادث و تخلفات در رابطه با شب چهارشنبه آخر سال کاهش یافته، در نتیجه برخوردهای پلیس هم کمتر شده است، ادامه داد: تاکنون حدود یک میلیون انواع مواد محترقه غیرمجاز در سراسر کشور توسط پلیس کشف و با افرادی که اقدام به توزیع این اقلام کرده بودند، نیز برخورد شده است.

او با بیان این که افراد سودجو در این ایام مواد محترقه غیرمجاز را از کشورهای همسایه به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند، از مردم خواست در صورت مشاهده افرادی که به خرید و فروش این اقلام می‌پردازند، موضوع را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی «110» اطلاع دهند.

سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: پلیس در شب چهارشنبه سوری مخالف شادی مردم نیست، تنها معتقد است که نباید حقوق شهروندی مورد تعدی قرار گیرد و مزاحمتی برای مردم ایجاد شود.

به گفته ساجدی‌نیا، حضور پلیس در شب چهارشنبه آخر سال با نیت دستگیری نیست، بلکه برای ایجاد امنیت و آرامش در این شب است.

معاون عملیات ناجا درباره تمهیدات پلیس در روزهای پایانی سال نیز از آغاز به کار قرارگاه نوروزی پلیس در کشور خبر داد و در این باره گفت: قرارگاه نوروزی از اوایل بهمن ماه امسال در نیروی انتظامی ایجاد شده و بناست از نیمه اسفند ماه تا نیمه فروردین ماه فعالیت خود را به صورت منسجم شروع کند.

وی با بیان این که در این قرارگاه، تمام پلیس‌های تخصصی حضور دارند، گفت: سعی شده است که با هماهنگی‌های بیشتر، خدمات به صورت مطلوب‌تری در ایام ارائه شود و شاهد وضعیت بهتری در رابطه با ترافیک و امنیت در سطح شهرها باشیم.

سردار ساجدی نیا افزود: حضور مستمر در سطح خیابان‌ها و برخورد با سارقان، همچنین ارائه راهنمایی‌های لازم به مسافران نوروزی از سوی پلیس انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با ارگان‌ها و ادارات مختلف در رابطه با روزهای پایان سال و ایام نوروز انجام شده است و پلیس راهور با تمام نیرو در تمام مسیرهای کشور حضور خواهد یافت که امیدواریم شاهد ترافیک کمتری در روزهای پایانی سال و نوروز باشیم.

کد خبر 75791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز