مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

قبل‌ترها تصور رایج این بود که میان مال و منال افراد و قطر شکم‌شان رابطه مستقیمی وجود دارد و چاق بودن افراد، نشانه رفاه مالی آن‌هاست اما حالا چاقی بیماری فقیرهاست.

چاقی

به گزارش همشهری آنلاین، محققان به تازگی دریافته اند مکان زندگی افراد می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش یا کاهش وزن آن‌ها داشته باشد. گروهی از پژوهشگران می‌خواستند رابطه مستقیم چاقی، در میان افراد بی‌بضاعت و دارای گزینه‌های محدود برای خرید مواد غذایی، و سایر افراد مرفه‌تر با گزینه‌های بیشتر برای خرید این‌گونه مواد را بررسی کنند.  

نتیجه مطالعات آن‌ها نشان می‌دهد، افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که مواد غذایی نه‌چندان مغذی در آن وجود دارد، در مقایسه با سایر افراد از چاقی بیشتری رنج می‌برند.  

دست ما کوتاه، خرما بر نخیل

اگرچه چاقی تعریف‌های مختلفی دارد، اما گفته می‌شود افراد چاق کسانی هستند که بیش از ۲۰ درصد افزایش وزن نسبت به وزن مناسب خود دارند. سنگین شدن وزن به مقدار ۱۰ درصد بیش از وزن مطلوب مورد نظر، اضافه وزن نامیده می‌شود، وزن بدن تنها زمانی افزایش می‌یابد که مقدار انرژی‌ای که از غذاها دریافت می‌کنیم، بیشتر از انرژی مصرفی ما باشد. اگر از تاثیر عوامل ژنتیک و اختلالات در غدد «درون‌ریز» مانند کم‌کاری غدد تیروئید، داشتن تخم‌دان «پلی‌کیستیک»، اختلالات هیپوتالاموس و هیپوفیز و غدد فوق کلیوی که می‌تواند موجبات چاقی را فراهم کند، بگذریم، تقریبا تمام کارشناسان معتقدند که زندگی شهری و عوارض آن یکی از علت‌های اصلی شیوع چاقی، در سال‌های اخیر است..  

کد خبر 757304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha