سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما در سومین هفته حضور خود در کاخ سفید، تهیه گزارشی در مورد میزان تهدید هکرها و امنیت فضای سایبر را در دستور کار خود قرار داد

تهیه این گزارش 60 روز به طول خواهد انجامید و ملیسا هتوی؛ یکی از مقامات ارشد امنیتی آمریکا به عنوان ناظر این کار برگزیده شده‌است.

این گزارش میزان تلاش‌های مقامات فدرال برای نظارت بر امنیت فضای سایبر را ارزیابی می‌کند و نتایج را برای مطالعه دفتر امنیت سایبر کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا آماده می‌سازد.

شرکت‌های امنیتی خصوصی مانند نورتراپ گرامان، لاکهد مارتین و بوئینگ بخش بزرگی از پروژه‌های امنیتی پنتاگون را در دست دارند. یکی دیگر از اهداف این گزارش تعیین سهم شرکت‌های خصوصی در ایمن سازی فضای سایبر و درآمد بازار پیمانکاران پنتاگون است.

شرکت‌های امنیتی امیدوارند بخش پیمانکاری دولتی آن‌ها یکی از قدرتمندترین بخش‌های صنعت امنیت سایبر باشد و تحلیلگران میزان درآمد شرکت‌ها از این بخش را تا سال 2013 بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

یکی از محورهای کمپین تبلیغاتی باراک اوباما امنیت بخش‌های حساس کامپیوتری در ساختار مدیریت آمریکا بود. پیشتر وی تضمین کرده‌بود که کمیته‌ای را برای رسیدگی به امور امنیت سایبر و تعیین خطی مشی در این زمینه ما‌ٔمور خواهد کرد.

کد خبر 75031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز