جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرها با هدف قرار دادن صاحبان کنسول بازی ایکس‌باکس (Xbox) و چارچوب شبکه Live ، سرویسی برای قطع کردن اتصال شبکه کاربران طراحی کرده‌اند.

این سرویس‌های مخرب (Malicious) به شدت بین کاربرانی که قصد انتقام گرفتن از رقیبان خود را دارند محبوبیت پیدا کرده ‌است.

طراحان این نرم‌افزار از ابزاری مشابه ابزار هک کردن وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و با اعمال فشار بر کاربران از طریق روانه ساختن اطلاعات بسیار زیاد، ارتباط آن‌ها با شبکه را مختل می‌سازند.

مایکروسافت که در حال تحقیق بر روی این موضوع است اعلام کرد افرادی که در حال استفاده از این نرم‌افزار دستگیر شوند، به طور دائم از استفاده از چارچوب Live منع می‌شوند.

این نرم‌افزار به خود شبکه Live حمله نمی‌کند بلکه با ایجاد اخلال در نحوه کار این شبکه به هدف خود می‌رسد.

هر وسیله‌ای که قصد اتصال به یک شبکه را دارد، باید از آدرس IP استفاده کند. کنسول‌های ایکس‌باکس نیز از همین سریق به شبکه‌های مختلف از جمله اینترنت متصل می‌شوند.

نقطه ضعفی که توسط این نرم‌افزار مورد هدف قرار می‌گیرد، عدم وجود سرور‌های مخصوص ایکس‌باکس برای میزبانی بازی‌هاست و تقریباً تمام بازی‌ها در اینترنت توسط کاربران میزبانی می‌شود .هکرها با استفاده از این ابزار و با شناسایی آدرس IP میزبان‌ها تمام ابزار و تنظیمات یک بازی را در دست می‌گیرند و از حمله‌هایی مشابه حملات وارد به وب‌سایت‌ها بر علیه کاربران بهره می‌برند.

یکی از این حمله‌ها، Denial Of Service است. دراین روش تعداد بسیار زیادی درخواست و اطلاعات از IPهای مختلف به یک IP فرستاده می‌شود و سرانجام سرور مورد حمله از کار می‌افتد. در کنسول ایکس باکس همین روش باعث ایجاد اخلال در اتصال کاربران به شبکه Live‌ می‌شود.

رسیدن به آدرس IP کاربران نیز بسیار ساده‌است. هکرها به راحتی با استفاده از نرم‌افزارهای دزدی IP و بسته‌های دیتا (Packet) به هدف خود می‌رسند.

بعضی از هکرها با دریافت حدود 20 دلار این ابزار را در بازی فعال می‌کنند و انتقام بازندگان را از باقی کاربران می‌گیرند.

مزیت اصلی این نوع حملات در مشکل بودن و یا غیر ممکن بودن دفاع در برابر آن است و تغییر دادن آدرس IP توسط ISP روز‌ها و یا هفته‌ها طول می‌کشد.

مایکروسافت تعداد کاربران چارچوب شبکه Live ایکس‌باکس را بیش از 17 میلیون اعلام کرد.

این شرکت همچنین در بیانه‌ای هکرها را تهدید به قطع دسترسی دائم آن‌ها به Live کرده‌است و به قربانیان این حملات توصیه می‌کند که از سرویس دهنده اینترنت خود کمک بگیرند

کد خبر 75680

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز