دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی فیس‌بوک بار دیگر هدف هکرهایی قرار گرفت که قصد ربودن اطلاعات حساس کاربران را دارند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این وب‌سایت در چند هفته گدشته با پنج مشکل امنیتی دست‌ و پنجه نرم کرده ‌است.

هکرها با سوء استفاده از قابلیت شبکه‌ای بودن فیس‌بوک به جمع‌آوری اطلاعات از نمایه کاربرانی می‌پردازند که به این ابزار اجازه ورود به شبکه را می‌دهند.

به گفته متخصصان، پرطرفدار بودن شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به هدف‌های مناسبی برای هکرها تبدیل می‌کند.

این ابزار قلابی با ترغیب کاربران به اضافه کردن آن‌ها به نمایه فیس‌بوک، به اطلاعات شخصی افراد دست‌پیدا می‌کند. یکی از معروف‌ترین این ابزار که نام آن بسیار فریب دهنده‌است، به کاربر اعلام می‌کند که دوستانش در زمان بازید نمایه فیس‌بوک وی با مشکل روبرو شده‌اند و برای رفع این مشکل می‌توان با استفاده از این ابزار مشکل را شناسایی کرد.

آسیب‌پذیری فیس‌بوک در برابر مشکلات امنیتی به دلیل قابلیت اجازه ساخت و انتشار ابزار مختلف به کاربران است. به این ترتیب افراد با استفاده از چارچوب برنامه‌سازی فیس‌بوک می‌توانند ابزار خود را طراحی، و آن‌ها رابه دوستان خود پیشنهاد کنند.

مزیتی که این نوع ساخت ابزار برای هکرها به ارمغان می‌آورد این است که هیچ برنامه امنیتی بر روی کامپیوتر کاربر توانایی شناسایی خطرات نرم‌افزارهای تحت وب را ندارد و به علاوه این ابزار به هیچ وجه ظاهر مشکوک و مخربی ندارند.

علاوه بر ابزار مخرب و قلابی، ویروس کوب‌فیس که پیشتر در ماه دسامبر سال 2008 میلادی منتشر شد نیز بار دیگر به فیس‌بوک حمله کرده‌است. این ویروس با ارسال یک پیغام به کاربر و ترغیب وی به رفتن به یک وب‌سایت یو‌تیوب قلابی، برنامه‌ای مخرب را بر روی کامپیوتر نصب می‌کند. این برنامه اطلاعات خاصی را از کوکی کامپیوتر قربانی جمع‌آوری می‌کند. اطلاعات سایت‌های شبکه اجتماعی و کارت‌های اعتباری دیگر برای این برنامه اولویت دارند.[کوب‌فیس علیه فیس‌بوک]

کد خبر 76332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز