همشهری آنلاین: نتایج راٰی‌گیری فیس‌بوک برای تغییر نحوه مدیریت نشان می‌دهد که 75 درصد کاربران به اساس‌نامه پیشنهادی این وب‌سایت رأی‌داده‌اند.

این اساس‌نامه به کاربران اجازه می‌دهد تا مالکیت اطلاعات شخصی خود را به دست گیرند و مدیران فیس‌بوک را ملزم به ارتقای سطح امنیت این شبکه اجتماعی می‌کند.

این رأی‌گیری در پی اعتراض کاربران به اعلام مالکیت فیس‌بوک نسبت به اطلاعات و محتوای نمایه‌های آن‌ها انجام شد.[رأی‌گیری در مورد نحوه مدیریت فیس‌بوک آغاز شد]

راٰی‌گیری در بخش مدیریت وب‌سایت فیس‌بوک انجام شد و کاربران تا روز 23 آوریل فرصت داشتند تا به اساس‌نامه فعلی یا اساس‌نامه پیشنهادی راٰی‌دهند.[تغییر در نحوه مدیریت اطلاعات شخصی در فیس‌بوک]

طبق اساس‌نامه فعلی فیس‌بوک، اطلاعات کاربران به دلیل مسائل کپی‌رایت، مورد بررسی مسئولان سایت قرار می‌گیرد و برای اینکه حقوق محتویات نمایه حفظ شود، مجوز (لیسانس) این محتوایت به نام شرکت فیس‌بوک ثبت می‌شود. محتویات نمایه شامل عکس‌ها، دست‌نوشته‌ها و Log فعالیت‌ها می‌شود.

در ادامه اساس‌نامه بیان شده‌است که بعد از حذف نمایه توسط کاربر، اطلاعات کاربران برای مدتی در بانک اطلاعاتی فیس‌بوک باقی می‌ماند.

بخش‌های دیگر اساس‌نامه فعلی شامل مطالبی در مورد امنیت وب‌سایت، هزینه‌های خدمات موبایل، ابزار Share Button و تبلیغات میان‌صفحه‌ای است.

از سوی دیگر اساس‌نامه پیشنهادی بیان می‌کند که مالکیت امتیاز محتوای نمایه کاربران بعد از پاک شدن نمایه توسط کاربر به پایان می‌رسد و بانک اطلاعاتی برای ضبط این اطلاعات وجود نخواهد داشت.

بندهای دیگر اساس‌نامه پیشنهای همچنین در مورد اهمیت اطلاعات شخصی و مدیریت به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کاربران دیگر بحث می‌کند.

[آشنایی با شبکه‌های اجتماعی اینترنتی]

گفتنی است که حدود 600 هزار نفر در این راٰی‌گیری شرکت کرده‌اند.

تد اولیوت؛ مشاور امور حقوقی فیس‌بوک در پست وبلاگ این شرکت می‌گوید:"تا یک یا دو هفته دیگر متن کامل اساس‌نامه پیشنهادی تهیه و به کار بسته می‌شود."

کد خبر 79839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز