همشهری آنلاین: مدیران سایت فیس‌بوک تغییراتی در نحوه نگه‌داری و حافظت از اطلاعات شخصی کاربران ایجاد کرده‌اند.

به این ترتیب کاربران می‌توانند با رأی دادن و اعمال نظر، خط مشی‌‌های فیس‌بوک در این زمینه را تغییر دهند.

مارک زاکربرگ، پایه‌گذار فیس‌بوک، در مصاحبه با بی‌بی‌سی هدف شرکتش از این تصمیم را "باز کردن فیس‌بوک به روی کاربران برای شرکت در تصمیم‌گیری‌ها" اعلام کرده‌است.

تغییرات زیاد فیس‌بوک در خط مشی‌های حریم شخصی کاربران تا به حال انتقاد‌ها و در عین حال طرفداران زیادی را در مقابل یکدیگر قرار داده‌است.

عده‌ای از منتقدان در گذشته بر این باور بودند که فیس‌بوک اطلاعات شخصی کاربران را از دارایی‌های این شرکت می‌داند و حتی با پاک کردن نمایه این داده‌ها از بانک اطلاعات فیس‌بوک حذف نمی‌شود.

سرانجام در پی موج انتقاداتی که به خط مشی فیس‌بوک وارد شد، قوانین حریم شخصی این وب‌سایت تغییر کرد و به زودی کاربران حق تغییر در این قوانین را با نظر و رأی دادن خواهند داشت.

بخش رأی دادن به قوانین زمانی برای یک موضوع فعال می‌شود که 7هزار نظر در مورد آن موضوع توسط کاربران ثبت شود.

در بخشی از خط ‌مشی جدید فیس‌بوک آمده‌است: " کاربران باید صاحب اطلاعات خود باشند. آن‌ها باید بتوانند این اطلاعات را با هرکسی که انتخاب می‌کنند به اشتراک بگذارند و اطلاعاتشان را از خدمات فیس‌بوک حذف کنند...فیس‌بوک تمام تصمیمات خود در مورد خط مشی‌های خود را با کاربران در میان می‌گذارد."

فیس‌بوک بزرگترین شبکه اجتماعی اینترنت است و بیش از 175 میلیون کاربران دارد.

در گذشته نیز کاربران زیادی به سرویس تبلیغات Beacon فیس‌بوک اعتراض کردند. این سرویس با جمع‌آوری علایق شخصی کاربران و فرستادن آن‌ها به وب‌سایت‌های خارج از فیس‌بوک، تبلیغات مختلفی را به نمایه کاربران اضافه می‌کرد. این سرویس نیز با ایجاد قابلیت‌های کنترل خاصی تغییر کرد و کاربران مخالف با Beacon مدتی است که راضی به نظر می‌رسند.

کد خبر 76116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز