پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کرم کامپیوتری کانفیکر (Conficker) ارتش آلمان را هم گرفتار کرده است

کرم کامپیوتری کانفیکر پس از آنکه در فرانسه و انگلستان بخشی از سیستم ارتباطی کامپیوتری در ارتش‌های این کشورها را دچار اختلال کرد، اینک ارتش آلمان را هم به وضعیت مشابه دچار کرده است [مایکروسافت برای سر Conficker جایزه گذاشت]

کانفیکر کامپیوترهای ارتش آلمان از کار انداخته است. یک سخنگوی ارتش آلمان به سایت شبکه‌ اول تلویزیون آلمان گفته است که از روز پنجشنبه، ۱۲ فوریه، شمار کامپیوترهای آسیب‌دیده از حمله‌ی کانفکیر رو به فزونی گذاشته است.

این در حالی است که روز سه‌شنبه مقام‌های ارتش آلمان تنها از سه کامپیوتر آسیب‌دیده خبر داده بودند و اطمینان داده‌بودند که تدابیر پیش‌گیرانه و مراقبت‌های دقیق مانع آسیب‌رسانی کانفیکر به کامپیوترهای این نهاد خواهند شد.

اظهارات سخنگوی ارتش آلمان اما نشان می‌دهد که اقدامات پیشگیرانه هم نتوانسته‌اند راه نفوذ کانفکیر به کامپیوترهای این نهاد را سد کنند.

بخشی از شبکه‌ی کامپیوتری نیروهای مسلح آلمان اینک از کل شبکه جدا شده‌اند تا در معرض هجوم کانفکیر نباشند و آسیبی به آنها وارد نیاید. مسئولان ارتش آلمان حاضر نشده‌اند در برابر پرسش شبکه‌ی اول تلویزیون آلمان توضیح دهند که چه بخش‌هایی از نیروهای مسلح و به چه میزان از حمله‌ی ویروس کانفیکر آسیب دیده‌اند.

 آسیب به ارتش‌های فرانسه و انگلستان

 در برخی از ارتش‌های کشورهای قاره‌‌ی اروپا، هجوم کانفیکر با عواقب محسوسی همراه بوده است.

برای مثال در فرانسه، این کرم در اواسط ژانویه پرواز جنگنده‌های ارتش این کشور را با اختلال مواجه کرد. در واقع، حمله‌ کانفیکر به کامپیوترهای نیروی هوایی فرانسه باعث شد که جدول پرواز جنگنده‌ها نابود شود. دست کم برای مدت کوتاهی، امکان ارتباط در این نیرو تنها از طریق فاکس و تلفن میسر بوده است. رخنه کانفیکر به کامپیوترهای ارتش انگلستان نیز امکان تبادل ‌ای‌میل را برای مدتی به شدت محدود کرد.

اداره فدرال امنیت فناوری اطلاعاتی از چند هفته پیش در مورد حمله‌ کانفیکر به سیستم‌های عامل ویندوز هشدار داده بود.[کرم Conficker همچنان شبکه‌ها را آلوده می‌کند]

شرکت مایکروسافت، سازنده‌ی ویندوز اکتبر سال گذشته نرم‌افزاری ارائه کرد که افزودن آن به سیستم ویندوز مانع حمله کانفیکر می‌شود. هنوز معلوم نیست که چرا ارتش آلمان این نرم‌افزار را بر روی کامپیوترهای خود نصب نکرده بوده است.

کد خبر 75647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز