شرکت اوپن‌ای‌آی، آخرین نسخه چت روبات هوش مصنوعی بسیار محبوب ChatGPT خود را با نام GPT-۴ منتشر کرده است.

هوش مصنوعی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بی‌بی‌سی، در نسخه جدید، این ربات می‌تواند به تصاویر پاسخ دهد. برای مثال، هم می‌تواند از روی مواد تشکیل دهنده، پیشنهاد دستور غذا بدهد و هم برای عکس‌ها و ویدئوها شرح بنویسد. این نسخه جدید می‌تواند تا ۲۵هزارکلمه را پردازش کند که تقریبا ۸برابر نسخه اولیه ChatGPT است.
تاکنون درخواست‌های رایج برای این نسخه جدید شامل؛ نوشتن آهنگ، شعر، متون بازاریابی، کد کامپیوتری و کمک به انجام تکالیف مدرسه است، اگرچه معلمان می‌گویند، دانش‌آموزان نباید از آن استفاده کنند.

ChatGPT با استفاده از زبان طبیعی شبیه انسان به سؤالات پاسخ می‌دهد و همچنین می‌تواند از سبک‌های نوشتاری دیگر مانند ترانه‌سراها و نویسندگان تقلید کند؛ همانطور که در سال ۲۰۲۱به‌عنوان پایگاه دانش خود از اینترنت استفاده می‌کرد.

این نگرانی وجود دارد که این روبات روزی بتواند بسیاری از مشاغلی را که در حال حاضر توسط انسان‌ها انجام می‌شود را تصاحب کند. شرکت اوپن ‌ای آی گفت که ۶ماه روی ویژگی‌های ایمنی GPT-۴ وقت گذاشته است و آن را براساس بازخورد انسانی، آموزش داده است. با این حال هشدار داده که ممکن است همچنان مستعد اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست باشد.
GPT-۴در ابتدا برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس خواهد بود که ۲۰ دلار در ماه برای دسترسی به نسخه پریمیوم به این سرویس می‌پردازند. موتور جست‌وجوی Bing متعلق به مایکروسافت نیز از سوی این ربات چت تقویت می‌شود.

این غول فناوری ۱۰میلیارددلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است.
GPT-۴مانند ChatGPT نوعی هوش مصنوعی مولد است. هوش مصنوعی مولد از الگوریتم‌ها و متن پیش‌بینی‌کننده برای ایجاد محتوای جدید براساس درخواست‌ها استفاده می‌کند. شرکت OpenAI گفت که GPT-۴مهارت‌های استدلالی پیشرفته‌تری نسبت به ChatGPT دارد. به‌عنوان مثال، این مدل می‌تواند زمان‌های ملاقات موجود را به ۳ بخش زمانبندی کند.

OpenAI همچنین همکاری جدیدی با اپلیکیشن یادگیری زبان دولینگو و Be My Eyes، اپلیکیشنی برای افراد کم بینا، برای ایجاد ربات‌های چت هوش مصنوعی که می‌تواند به کاربران خود در استفاده از زبان طبیعی کمک کند، اعلام کرد.
با این حال، اوپن‌ای آی این موضوع را مدنظر قرار داده است که GPT-۴هنوز کاملا قابل اعتماد نیست و ممکن است تا حدودی دچار اشتباه و اصطلاحا توهم شود؛ معضلی که در آن هوش مصنوعی حقایقی را از خود ابداع می‌کند، یا خطاهای استدلالی را مرتکب می‌شود. از زمان راه‌اندازی این چت ربات در نوامبر ۲۰۲۲میلیون‌ها نفر از آن استفاده کرده‌اند.

کد خبر 749392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha