چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: چند کیلو مس و مقداری موکت، همه وسایل مورد نیاز برای ساخت یک تابوت قلابی بود که قاچاقچیان عتیقه قصد داشتند آن را به‌عنوان جسد مومیایی شده پادشاه هخامنشی به فروش برسانند

20 مهر امسال گزارشی در اختیار پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت که از فعالیت یک باند قاچاق اشیای عتیقه در این استان حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود اعضای این باند بعد از تهیه یک تابوت تقلبی قصد دارند آن را به‌عنوان جسد مومیایی شده پادشاه هخامنشی به فروش برسانند. با این گزارش تحقیقات پلیسی برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد و کارآگاهان در بررسی‌های اولیه موفق شدند محل نگهداری تابوت تقلبی را پیدا کنند.

با حضور ماموران در محل مشخص شد این تابوت تقلبی با استفاده از مقداری فلز مس و موکت ساخته شده و قاچاقچیان قصد داشته‌اند آن را به مبلغ هنگفتی به فروش برسانند.

با کشف تابوت تقلبی، تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای این باند ادامه یافت و کارآگاهان با استفاده از سرنخ‌هایی که در محل کشف تابوت به‌جا مانده بود موفق شدند 3نفر از اعضای باند را در شهرستان بوانات شناسایی و دستگیر کنند.

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها مدعی شدند که با همدستی فردی به نام اکبر این تابوت را ساخته و قصد داشته‌اند آن را به‌عنوان تابوت عتیقه، حاوی جسد مومیایی یکی از شاهان دوره هخامنشی به فروش برسانند.

سرهنگ محمدی - رئیس پلیس آگاهی استان فارس- با بیان این خبر گفت: با اعتراف متهمان، ماموران جست‌وجو برای دستگیری عضو دیگر این باند را آغاز کردند و مدتی بعد موفق شدند وی را در شهرستان اقلید دستگیر کنند.  وی ادامه داد: این مرد در بازجویی‌ها گفت که با فلز مس و استفاده از موکت اقدام به ساختن این تابوت جعلی در اصفهان کرده و آن را در اختیار دیگر اعضای باند قرار داده است.

رئیس پلیس آگاهی فارس افزود: به‌دنبال اعترافات متهمان، این تابوت به اداره آگاهی منتقل شد و اعضای باند با صدور قرار تامین، به اتهام جعل و کلاهبرداری راهی زندان شدند و پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوانات در حال رسیدگی است.

کد خبر 74673

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز