شهردار منطقه ۱۸ از استقبال عمومی شهروندان برای ساخت مسکن پس از ابلاغ مصوبات کمیسیون‌ ماده ‌۵ در این منطقه خبر داد و گفت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، در این زمینه ۱۱۷ درصد رشد و پیشرفت وجود دارد.

نیکنام

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی:‌ منطقه۱۸ تهران نیز همچون سایر مناطق جنوب شهر با معضل فرسودگی و ناپایداری املاک و خانه‌ها در برخی از محله‌ها رو به روست. از همین رو، مسئولان شهرداری منطقه۱۸ با درک موقعیت اقتصادی و فرهنگی ساکنان و همچنین شناسایی موانع و بن‌بست‌ها در مسیر نوسازی خانه‌های فرسوده، با بهره‌مندی از ایده‌ها و ابتکارت خلاقانه و همچنین ارائه بسته‌های‌ حمایتی و تشویقی در حوزه شهرسازی، شهروندان را بیش از پیش برای همراهی در نوسازی پلاک‌های فرسوده شهر و محله جلب می‌کنند.

«محمدجواد خسروی» شهردارمنطقه۱۸ با ارائه گزارشی به تبیین اقدامات حوزه‌ شهرسازی و معماری این منطقه طی۱۰ماهه امسال پرداخت و گفت: «مطابق آمار و مستندات موجود در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ پروانه ساختمانی برای متقاضیان صادر شده و طی زمان مشابه در سال‌۱۴۰۱ با رشد ۱۱۷ درصدی مواجهیم و این عدد به ۳۲۵ مجوز پروانه ساخت رسیده است.»

او درباره افزایش قابل‌توجه مساحت درخواستی متقاضیان برای ساخت‌وساز و نوسازی املاک در امسال توضیح داد: «در زمینه نوسازی و ساخت‌وساز املاک‌ رشد ۱۸درصدی را شاهد هستیم. طبق بررسی‌ها، مساحت ۲۷۷ هزار و ۱۵۷ مترمربع ساخت‌وساز در سال گذشته به ۳۲۸ هزار و ۴۱ مترمربع ارتقا یافته که این امر موفقیت و حرکت نوینی در نهضت ملی مسکن در تهران را نوید می‌دهد.»

کد خبر 743346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha