سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۸ تهران از اجرای طرح «راسته سبز» به صورت هفتگی، دوشنبه‌ها در نواحی هفتگانه شهرداری این منطقه خبر داد که برای اولین‌بار در تهران اجرایی شده، هجده هفته از آغاز آن گذشته و آثار و برکات فراوانی نیز به دنبال داشته است.

قاسمی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : سرپرست معاونت‌ خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۸ که موضوع دفاع پایان‌نامه دکتری خود را نیز در این حوزه ارائه داده، درباره علت و انگیزه اجرای طرح«راسته سبز» گفت:«نباید دغدغه و مسائل شهروندان در محله‌های جنوبی تهران، رفت و روب و پاکیزگی محله باشد؛ بنابراین با اجرای این طرح می‌خواهیم به این هدف برسیم که وقتی اهالی از در خانه‌شان بیرون می‌آیند متوجه تغییرات ظاهری و سیمای بصری شهر و محله شوند و از اینکه در اینجا زندگی می‌کنند حس و انرژی مثبت دریافت کنند.»

 «محسن امیری» با بیان اینکه این موفقیت جز با حمایت و مساعدت «محمدجواد خسروی» شهردار منطقه۱۸ به دست نمی‌آمد، افزود:«برای اجرای موفق و موثر طرح «راسته سبز» در دوشنبه هر هفته، برنامه‌ریزی‌های لازم را با مدیران نواحی انجام داده‌ایم تا با همراهی مسئولان اداره‌های زیر مجموعه خدمات شهری از جمله پسماند، فضای سبز، زیباسازی، ساماندهی، محیط زیست، سد معبر و... از یک خیابان خوب در هر ناحیه بازدید کنیم. در جریان این بازدید، مسائل جزئی و کلی یک خیابان خوب مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرد. در این زمینه یک جدول کاری طراحی و به کار گرفته می‌شود که چندین آیتم و موضوع دارد. در این جدول، ارزیابی‌ها به سه رنگ سبز، زرد و قرمز مشخص می‌شود. رنگ سبز نشانه نمره «مطلوب»، رنگ زرد نشانه نمره «نیاز به توجه» و رنگ قرمز نشانه نمره «نامطلوب» است و بعد از این مرحله نوبت تلاش نواحی برای حفظ نمره مطلوب و همچنین ارتقای نمرات نیاز به تلاش و نامطلوب است.»

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۸ با بیان اینکه در هجده هفته گذشته محرز شده که‌ عوامل نواحی همه تلاش خود را برای کسب رضایت مردم و نمره مطلوب در ارزیابی‌ها می‌کنند، افزود:«در این بازدیدهای میدانی همه مسائل و مشکلات شهری بررسی می‌شود. مثلا مواردی مثل رفت و روب معابر،‌ نظافت مخازن مکانیزه، لایروبی انهار، شست و شوی المان های شهری، حذف زوائد فیزیکی در معابر، رنگ‌آمیزی و مرمت مخازن پسماند، رسیدگی به فضای سبز، هرس درختان، همسطح سازی دریچه و معابر و... که در نهایت یک خیابان کامل و درجه یک به مردم تحویل شود.»

دکتر امیری یادآوری می‌کند که حضور مدیران اداره‌های زیر مجموعه خدمات شهری به این دلیل است که اگر حین بازدید مشکلی مشاهده کردند، حتما یادداشت‌برداری و به سرعت آن را برطرف کنند. در طرح راسته سبز تلاش بر این است که شهروندان وقتی از در خانه‌شان بیرون می‌آیند و به  دور و برشان نگاه می‌اندازند با سیمای شهری آراسته  و زیبا مواجه شوند.

کد خبر 745261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha