همشهری آنلاین: پس از انتشار جلد اول کتابشناسی توصیفی انقلاب اسلامی ایران در سال 79 مجلدات دوم و سوم‌آن به کوشش محسن آرمین و افسر رزازی‌فر به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش همشهری آنلاین این مجموعه که از سوی موسسه چاپ و نشر عروج، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) منتشر شده‌اند ، کتاب‌شناسی آثار مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و منتشر شده بین سال‌های 1372 تا 1380 را در بر می‌گیرد. جلد دوم این مجموعه 1132 صفحه‌است و جلد سوم 555 صفحه.
قیمت مجموعه دو جلدی یاد شده 15 هزار تومان است.

کتابشناسی توصیفی انقلاب اسلامی  در چهار بخش و با عناوین «کتاب‌شناسی کتاب‌های فارسی»، «کتاب‌شناسی پایان‌نامه‌های فارسی»، «کتاب‌شناسی کتاب‌های عربی» و «کتاب‌شناسی کتاب‌‌های فارسی خارج از کشور» تدوین شده است.

سومین جلد از این مجموعه پژوهشی، شامل کتاب‌شناسی توصیفی آثار مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و به چاپ رسیده بین سال‌های 1358 تا 1380 است.

این کتاب در چهار فصل «کتاب‌‌های انگلیسی»، «پژوهش‌ها و مباحثه‌های انگلیسی»، «مقالات انگلیسی» و «کتاب‌شناسی آثار فرانسوی» تنظیم و توضیحات آن، به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه نوشته شده است.

مجلدات دوم و سوم «کتاب‌شناسی توصیفی انقلاب اسلامی ایران»، شامل اطلاعات شناسنامه‌ای آثار و خلاصه‌ای از کتاب‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی هستند.

نمایه موضوعی کتاب‌شناسی‌ها، در پایان جلد دوم به زبان فارسی و در انتهای جلد سوم به زبان انگلیسی درج شده‌اند که می‌تواند مددرسان خواننده برای دسترسی دقیق‌تر به مدخل و کتاب مورد نظر باشد.

جلد اول «کتاب‌شناسی توصیفی انقلاب اسلامی ایران»، به قلم برمک عالی‌خانی، محمدرضا نادرپور و منصور محمدی، سال 1379 ‌و توسط موسسه چاپ و نشر عروج، منتشر شده بود.

کد خبر 74163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز