یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

آمنه فرخی: تربیت فرزندان و بزرگ کردن آنها یکی از هیجان‌‌انگیزترین و لذتبخش‌ترین لحظه‌ها و خاطرات در زندگی خانواده‌ها‌ست.

داشتن فرزند سالم، شاد و موفق همراه با رفتارهای مطلوب ‌اجتماعی قطعا بهترین ثمره زندگی هر خانواده‌ای است.

متأسفانه گاهی روند تربیت فرزندان در خانواده‌ها به دلایل و مصائب مختلف تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و آن طور که باید و شاید مسیری مستقیم و مشخص برای محقق شدن شرایط آرمانی و ایده‌آل فراهم نمی‌آید.

ضرورت توجه به این امر از این روست که با رعایت اصول مناسب و تربیت درست فرزندان توسط والدین علاوه بر اینکه خانواده‌ها از داشتن فرزندانی سالم و موفق به خود می‌بالند، در آینده نه‌چندان دور نیز شاهد شکوفایی فرزندانشان در عرصه‌های مختلف جامعه و رشد و شکوفایی مملکت نیز خواهند بود. این جامعه قطعا جامعه‌ای سالم و متعادل خواهد بود که افراد آن از سلامت روان برخوردارند و در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعال و پویا هستند. از این رو برای پیشگیری از بروز هر نوع مشکل در روند تربیتی فرزندان باید به فکر چاره بود.

در این زمینه کشف اختلالات و نابسامانی‌های محتمل و بررسی آنها ساده‌‌ترین راه ممکن است. از گذشته‌های خیلی دور تا به امروز اندیشمندان و بزرگان بسیاری آگاهی لازم را در مورد تربیت و پرورش فرزندان به علاقه‌مندان ارائه می‌کردند که امروزه به‌دلیل سرعت رشد بالای آگاهی، مهارت، علم و تکنولوژی روند رشد، تربیت و آسیب‌های روانی نیز دچار تغییر و تحول شده و ارائه توصیه‌ها و پندهای اینچنینی و بررسی آنها نیز نیازمند مشورت با متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه‌های روانپزشکی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی است. 

این مجموعه که بالغ بر 100 عنوان کتاب در زمینه‌های تربیتی، اختلالات روحی،  سلامت روانی- اجتماعی،  شناخت بیماری‌های روانی، اختلالات رفتاری و... را شامل می‌شود، آثاری را در زمینه تربیت، سلامت و موفقیت فرزندان نیز ارائه کرده که مهم‌ترین آنها کتاب‌های «تنها در خانه» دکتر الهام شیرازی، «فرزند پروری» دکتر فریبا عربگل، « طلاق» دکتر ماهیار آذر،  « اختلال کمبود توجه بیش فعالی» دکتر رزیتا داوری آشتیانی و « موفقیت تحصیلی» دکتر شکوفه موسوی است.

این مجموعه ارزشمند به صورت پرسش و پاسخ و به زبانی بسیار ساده برای خانواده‌ها تهیه و تنظیم شده تا خوانندگان این آثار با مراجعه به این مجموعه بتوانند با مسائل روان‌شناسی آشنا شوند و به شکل کاملا آگاهانه با مشکلات روانی و مشکلاتی که احیانا پیش‌رویشان قرار می‌گیرد روبه‌رو شوند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه از مشاوران دریافت کنند.

مخاطبان این مجموعه با مطالعه این آثار می‌توانند پاسخ سؤالاتی چون « چرا کودکان باهم متفاوتند؟»، « علل مشکلات رفتاری کودکان چیست؟»،  « تنبیه صحیح و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟»، «چگونه می‌توان کودک را برای مراقبت از خود آماده کرد؟»،  «با کودکی که ازتنها ماندن ترس دارد،  چه باید کرد؟»، «چگونه می‌توان درد و رنج پس از طلاق را کاهش داد؟»، «بعد از طلاق چگونه باید با بچه‌ها صحبت کرد؟»، « آثار منفی طلاق چیست؟»، «بیش‌فعالی به چه معناست؟» و.... را در قالبی بسیار ساده اما علمی دریافت کنند.

اولین دوره از چاپ مجموعه کتاب‌های «روان و زندگی» و «فرزند پروری» با قیمت 1500تومان، «تنها در خانه» 1000تومان، «طلاق» 1000تومان، « اختلال کمبود توجه بیش فعالی» 1500تومان و « موفقیت تحصیلی»2300 تومان را که به همت نشر قطره منتشر شده است از کتابفروشی‌ها بخواهید.

کد خبر 71187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز