سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب "خانواده و تربیت جنسی کودکان و نوجوانان" ترجمه و تالیف ماندانا سلحشور منتشر شد

مولف در مقدمه کتاب در مورد دلیل نوشتن این کتاب می‌نویسد: "برای گروهی از والدین و اعضای خانواده‌ها پذیرش این موضوع که آموزش جنسی کودکان باید از همان دوران کودکی آغاز شود، کمی سخت و دشوار است. حتی آن گروه از والدینی هم که به اهمیت آموزش دوران کودکی و تاثیر آنها بر ساختار فکر و ذهن کودک معتقد هستند،  باز هم خود را برای آموزش مسائل جنسی به آنها آماده نمی‌بینند. "

"در حالیکه اگر بپذیریم جوانان امروز برای ورود به اجتماع لازم است مطالب و موضوعات بسیاری، از جمله روش‌های محافظت از خود برابر مشکلات و بیماری‌های ناشی از روابط جنسی بدانند، باید بکوشیم در مقام راهنمایان و مشاورانی ایمن، مسئول و آگاه هدایت آنها را بر عهده بگیریم تا بتواند به موقع جلوی بحران زندگی را بگیرند."

کتاب در چهار فصل نوشته شده است: فصل اول با عنوان "والدین و تربیت جنسی"اصول اولیه آموزش جنسی را برای والدین توضیح می‌دهد. فصل دوم با عنوان "کودکان و تربیت جنسی" به مسائل جنسیتی را در طول دوره کودکی به بحث می‌گذارد.

فصل سوم با عنوان "مراحل آموزش جنسی کودکان" و فصل چهارم با عنوان "مراحل آموزش جنسی نوجوانان" به طور مشروح به نحوه آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان و تغییر و تحولاتی را در طول رشد جنسی کودکان و نوجوانان باید انتظار آن را داشته باشند، می‌‌پردازد.

در انتهای فصل چهارم به اشاره کوتاهی به ایدز و بیماری‌های جنسی هم شده است.

کتاب "خانواده و تربیت جنسی کودکان و نوجوانان" - که یکی از عناوین در رشته‌ کتاب‌های "راه‌های تربیت بهتر کودکان و نوجوانان" نشر پنجره است - در 140صفحه و به قیمت 2100 تومان به بازار کتاب عرضه شده است. [سلامت جنسی: آموزش به کودکان]

کد خبر 75506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز