همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: پیروزی مردم غزه در نبرد 22 روزه باعث فروپاشی هیمنه دروغین رژیم صهیونیستی در منظر عالمیان شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر؛‌ علی لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه 6 بهمن در مجلس شورای اسلامی افزود: ماه بهمن که یادآور فداکاری‌های ملت بزرگ ایران و ظهور انقلاب اسلامی است امسال با پیروزی معجزه آسای ملت شجاع و مظلوم فلسطین ضد رژیم پلید صهیونیستی مصادف شد.

وی گفت: در این راه هر چند مردم مظلوم فلسطین شهدای زیادی تقدیم کردند و بیش از 5000 زن و کودک و مرد مجروح شدند و حدود 20 هزار خانه صدمه جدی دید، اما نتیجه استقامت و فداکاری مردم غزه که در حماسه حماس تجلی یافت فروپاشی هیمنه دروغین رژیم صهیونیستی در منظر عالمیان بود.

لاریجانی افزود: این حادثه عظیم پس از دفاع مقدس حزب الله در نبرد 33 روزه در عرصه    بـیـن‌المللی است که همه معادلات شیطانی آمریکا، اسرائیل و برخی همدستان آنان را به هم ریخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی غرورآفرین ملت فلسطین خطاب به فلسطینیان گفت: ملت ایران همانگونه که در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی ترسیم شد در همه شرایط در کنار شما خواهند بود.

وی با اشاره به مواضع قاطع مجلس شورای اسلامی درباره جنایات اخیر صهیونیست‌ها گفت: مجلس از ابتدای شرارت رژیم صهیونیستی با موضع قاطع و تحرک همه جانبه، مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی را به کمک فلسطینیان فراخواند و از این طریق همگرایی بی نظیری در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین و نفی و طرد سلوک شیطانی رژیم صهیونیستی تدارک دید.

لاریجانی افزود: اینک وظیفه خود می‌انیم در بازسازی غزه قهرمان به مجاهدت خود ادامه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در همین باره از نمایندگان مجلس کسب اجازه و امروز اعلام کنم در کنار همکاری فراگیر با دولت اسماعیل هنیه برای نوسازی بسیاری از مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و خانه‌ها، مجلس شورای اسلامی بازسازی بنای پارلمان فلسطین در غزه را که در بمباران های رژیم صهیونیستی تخریب شد بر عهده گیرد.

پس از این سخنان نمایندگان مجلس فریاد الله اکبر و مرگ بر اسرائیل سر‌دادند.
لاریجانی در ادامه گفت: در یک ماه اخیر که رژیم صهیونیستی با طراحی قبلی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منطقه ای فجایع ضد بشری نادری را در غزه رقم زد بسیاری از وجدان‌های بــیدار در سطح بین‌المللی به میـدان ‌آمدند تا مانع از شرارت‌های رژیم صهیونیستی شوند.

رئیس مجلس افزود: امروز ضروری است با پی گیری جنایات ضد انسانی اسرائیل در مجامع قضــــایی و حقوق بشر بین‌المللی از تکرار چنین شرارت‌هایی جلوگیری کنیم و جنایتکاران صهیونیست را به محاکمه بکشانیم.

لاریجانی با اشاره به برخی اظهارات موذیانه حاکمان اسرائیل گفت: آنان برای جبران شکست خود و بازسازی روانی جامعه خود باب ماجراجویی جدیدی را باز کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از برگزاری کنفرانس بزرگ حماسه غزه در تهران خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی با برگزاری این کنفرانس ابعاد حمایت جهانی از مقاومت فلسطین را نشان خواهد داد.

وی اضافه کرد: تأسف آور ترین وضع برای مسلمانان شنیدن سخنان پرز بود که اعلام کرد برخی کشورهای عربی، اسرائیل را به حمله به حماس تشویق کردند.

لاریجانی افزود: نمی‌توان نقش شیطنت آمیز پرز برای اختلاف افکنی میان کشورهای عربی را نادیده گرفت اما چون سخنان وی با قرائن دیـــگر در حین معرکه عاشورایی غزه همگونی دارد چنانــچه برخی کشورهای عربی که در مظان آن قرار دارند اعلام موضع نکنند ننگ چنین امری در پرونده سیاسی آنان خواهد ماند و آنان مسئول چنین تفرقه‌ای خواهند بود و در شرایط ناعادلانه‌ای که غرب با همه سستی برخی کشورهای منطقه با فشار مجدد در گذرگاه‌ها ترسیم کرده میدان جدیدی است که اصلاح رفتار این گروه‌ها را می طلبد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت مصر خواست برای اقدام تروئیکای مجالس آسیایی و نشست آینده آن در غزه تسهیلات لازم را فراهم کند.

کد خبر 73820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز