پنج‌شنبه‌های هر هفته در مسجد سادات سفره احسان به یاد شهدا و درگذشتگان پهن می‌شود. بانیان و خیران مسجد سادات منطقه۱۶ بعد از پخش نوای روح‌بخش اذان و مناجات مغرب و عشا به طور خودجوش دست به دست هم می‌دهند و در این حرکت نیکوکارانه شرکت می‌کنند.

قاسمی

همشهری آنلاین - مریم قاسمی : هرهفته نمازگزاران و اهالی جوادیه در مسجد سادات در کنار این سفره می‌نشینند تا با خواندن زیارت عاشورا و فاتحه، یاد شهدا و ازدست‌رفتگان را گرامی بدارند. در این سفره احسان مردم شریک هستند، از امام جماعت مسجد، کسبه محله، خیران و قدیمی‌های محل گرفته تا نمازگزارانی که برای حفظ و بقای این کار نیک سنگ‌تمام می‌گذارند. آنها ساعت‌ها قبل از اذان مغرب برای تهیه و آماده کردن این سفره معنوی تلاش می‌کنند، چون نیت کرده‌اند تا زنده‌اند و جان در تن دارند رسم ۴۰ساله مسجد را اجرا کنند. 

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

سفره احسان تدارک‌دیده‌شده بسیار ساده است؛ از نان سنگک، پنیر و خرما تا نان لواش، کره و تخم‌مرغ آب‌پز و بعضی وقت‌ها هم سیب‌زمینی. در اینجا اهالی محله جوادیه در حد توان و بضاعت‌ خود برای برپایی این سفره تلاش می‌کنند، چون می‌دانند که نباید از نیکوکاری غافل شد و مطمئن‌اند که کار نیکو در زندگی‌شان نمایان می‌شود.

همه اهل محل می‌دانندکه مسجد سادات هر پنج‌شنبه میزبان ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر است و در اینجا همه اهالی خودجوش همکاری می‌کنند و دست به دست هم می‌دهند تا این مهمانی هفتگی به بهترین شکل برگزار شود. ساکنان این محله به ویژه جوانان و نوجوانان در مسجد سادات توانسته‌اند رابطه خوبی با یکدیگر برقرار کنند و در کارهای مشارکتی نسبت به مساجد دیگر پیشتاز باشند. برای همین است که سال‌هاست خیران  زیادی به اینجا می‌آیند و می‌خواهند که کمک‌هایشان از طریق مسجد به اقشار آسیب‌پذیر برسد. خیران در زمان وقوع بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و ... در حوزه کمک‌رسانی به شهرهای آسیب‌دیده از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

کد خبر 738128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha