خیریه‌امام‌هادی (ع) در شهرک‌ ولی‌عصر(عج)، این‌ روزها به‌ مرکزی شناخته شده در حوزه فعالیت‌های عام‌المنفعه تبدیل شده‌ و برنامه‌های متفاوت فراوانی را به اجرا گذاشته است.

قاسمی

همشهری آنلاین _ رضانیکنام : این مرکز خیریه که به مسجد امام‌هادی (ع) تعلق دارد، از حدود ٢۵ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و مسئولیت آن را حجت‌الاسلام «مرتضی حسینی» به عهده‌ دارد که بیش از سه دهه، امام جماعت این مسجد را برعهده داشته است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید
از زمان راه‌اندازی این مرکز خیریه، ایده‌های مختلفی به ذهن مسئولان آن خطور کرده که همان‌ها باعث شهرت این مرکز خیریه شده است. توزیع رایگان نان از طریق نانوایی‌ها یا خدمات رایگان پزشکی و حتی تهیه عینک و اصلاح مو بدون هزینه، بخشی از خدماتی است که به مددجویان این مرکز خیریه ارائه می‌شود.

شروع کار خیر با یک درخواست درگوشی 

حدود ٢۵ سال پیش، شاید در بین نماز ظهر و عصر بود و یا مغرب و عشا که یکی از ساکنان نیازمند شهرک ولیعصر (عج)، کنار حاج آقا حسینی، امام جماعت مسجد نشست و به آرامی از گرفتاری مالی و احتمالا فرزند بیمارش گفت. همین زمزمه درگوشی، حاج آقا حسینی را به فکر روشی برای کمک‌رسانی به این فرد نیازمند و باقی مددجویان محل انداخت. او در منبر بعدی، موضوع را با نمازگزاران در میان گذاشت و بنا شد مبالغی به‌عنوان کمک به نیازمندان جمع‌آوری شود تا گره از کار عده‌ای باز شود. این، آغاز راهی بود که به تاسیس خیریه امام‌هادی (ع) ختم شد.

رعایت منزلت و آبروی مددجویان 

حجت‌الاسلام حسینی و گروهی که برای اداره کار خیریه‌ داوطلب شده بودند، بنای تشخیص نیازمندان را بر نظرسنجی از معتمدان محل گذاشتند. از همان سال، مبلغ قابل‌توجهی از زکات فطره و باقی کمک‌های نمازگزاران، جمع‌آوری شد و مسجد به منبع مالی قابل‌ملاحظه‌ای دست یافت و توانست به جمعیت بیشتری از مددجویان یاری برساند. خیران مسجد امام‌هادی (ع) و خصوصا حاج آقا حسینی، تمرکز فراوانی بر این موضوع داشتند و دارند که منزلت و آبروی مددجویان کاملا حفظ شود.

یکی از بانوان خیریه که مسئولیت تحقیق در این رابطه را به‌عهده دارد، به منزل خانواده نیازمند می‌رود و مستندات و مشاهداتی را در قالب یک گزارش گردآوری می‌کند. این گزارش در شورای خیریه بررسی می‌شود و اگر این خانوار، نیازمند تشخیص داده شد، مطالعه دقیق‌تری صورت می‌گیرد تا در یکی از ردیف‌های یک تا سه قرار داده شود. افراد مسکین و زیر خط فقر، در ردیف یک قرار می‌گیرند و آنها که بضاعت بهتری دارند، در ردیف‌های بعدی. اولویت در کمک‌رسانی، به این ترتیب مشخص می‌شود.

  از تهیه‌ و توزیع نان و داروی رایگان تا پیرایش مجانی در خیریه‌ امام‌هادی (ع)

کد خبر 739974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha