پیدا کردن تنها مسجد شهرک بهشتی در منطقه١٦ در بین منازل مسکونی شهرک کار چندان مشکلی نیست. مناره‌های بلندش از دور پیداست. هیبت مسجد ثارالله(ع) چشم هرکسی را به خود می‌گیرد و مناره‌ها و گلدسته‌های بزرگش در این شهرک زیبایی و جلوه خاصی دارد.

مسجد ثارالله 16

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : حاج «علی‌آدینه» مورد اطمینان و امین اهالی شهرک شهید بهشتی است و کلید مسجد ثارالله(ع) را هم دارد. او تعریف می‌کند که بعد از دوران دفاع‌مقدس زمینی را که در محله بلااستفاده بود برای ساخت انتخاب می‌کنند و آن را با کمک خیّران می‌سازند. از همان موقع تا کنون این مسجد جز برنامه‌های روزانه مثل اقامه نماز جماعت به پاتوقی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با توجه به نیاز ساکنان تبدیل شده است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

بچه‌های مسجد ثارالله(ع) جای خالی امکانات فرهنگی را پر کرده‌اند

در مسجد ثارالله(ع) کلاس‌های قرآنی بر اساس سطح تحصیلات افراد برگزار همچنین کلاس‌های ورزشی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان برپا می‌شود. حاج علی آدینه، از اعضای هیئت موسس مسجد ثارالله درباره تنوع فعالیت‌ها می‌گوید: «ما در اینجا علاوه بر کلاس‌های آموزشی، از مشکلات مردم هم گره‌گشایی می‌کنیم. به‌عنوان مثال کمک جهیزیه برای نیازمندان جمع‌آوری می‌کنیم. برای این امر حتی از اطراف تهران هم به ما مراجعه و از ما تقاضای کمک می‌کنند، ما بعد از بررسی به آنها کمک می‌کنیم.» 

آدینه می‌گوید: «ما صندوق قرض‌الحسنه هم داریم که افراد نیازمند را تحت پوشش قرار داده‌ایم. درمانگاه پزشکی هم داشتیم که پزشکان با هزینه خیلی کمی اهالی را ویزیت می‌کردند، بچه‌های مدارس محروم رایگان معاینه می‌شدند و داروهای موردنیازشان را تهیه می‌کردیم. متاسفانه این مرکز به خاطر اینکه کسی از آن حمایت مالی نکرد، بعد از چند سال فعالیت تعطیل شد.»

مسجد ثارالله جزء مساجد محوری منطقه است و به این شهرت دارد که اگر برای مراسم‌ ترحیم، در اختیار خانواده‌ای قرار گیرد، پولی از آنها گرفته نمی‌شود. آدینه می‌گوید:«صندوقی برای کمک به مسجد داریم و به خانواده‌ها می‌گوییم اگر بضاعت مالی دارید، هرچقدر مایلند در صندوق بیندازند.» دیدار با خانواده شهدای محله را هم در دستور کار خود قرار داده‌اند و گاهی اوقات هم به نیازهای شهری آنها رسیدگی می‌کنند.

کد خبر 741034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha