بانیان مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) محله اقدسیه شهرری با برگزاری اردوهای جهادی درمانی در مسجد، هوای بیماران نیازمند را دارند.

مسجدحضرت ابراهیم

به گزارش همشهری آنلاین، مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) خیریه‌ای دارد که در مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی و انقلابی  با برپایی اردوی جهادی تخصصی درمانی، مرهمی بر دردهای بیماران نیازمند ساکن شهرری می‌گذارد. این اردوی جهادی چندی پیش به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی در این  مسجد برگزار و مانند اردوهای پیشین مورد استقبال اهالی محله قرار گرفت. در این فعالیت‌های جهادی، تیم پزشکی مستقر در مسجد که شامل پزشکان متخصص چشم، دندان‌پزشک، متخصص داخلی، فوق‌تخصص مغز و اعصاب، متخصص کودکان، پزشک عمومی، کارشناس روان‌شناسی، کارشناس طب سنتی و ... هستند، بدون کوچک‌ترین چشمداشتی از  صبح تا پاسی از شب به مشاوره، ویزیت و درمان رایگان بیماران نیازمند مشغول می‌شوند.

خدمت تمام‌عیار پزشکان جهادی در مسجد اقدسیه شهرری

پیگیری روند درمان

«مصطفی روحی»، فرمانده پایگاه بسیج ثارالله مسجد ابراهیم خلیل (ع) و از بانیان مرکز نیکوکاری مسجد، درباره روند درمان این افراد می‌گوید:‌ «پزشکان نیکوکاری که در اردوهای جهادی درمانی مسجد ما را همراهی می‌کنند با مراکز درمانی متعددی همکاری دارند و در صورتی که بیماران نیازمند ادامه فرایند درمان یا عکسبرداری، آزمایش و غربالگری باشند آنها را به این مراکز ارجاع می‌دهند تا خدمات رایگان پزشکی دریافت کنند، سپس مراحل درمان بیماران را تا بهبودی کامل پیگیری می‌کنند.»

روحی ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه تهیه دارو و اقلام بهداشتی برای بسیاری از بیماران نیازمند، به‌ویژه آنهایی که تحت پوشش بیمه‌ای مناسبی نیستند، آسان نیست، مرکز خیریه مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) با حمایت نیکوکاران و خیران و همکاری داروخانه‌های طرف قرارداد، داروهای مورد نیاز این بیماران را تامین می‌کنند.»

حمایت از ۱۵۰ خانواده

فرمانده پایگاه بسیج ثارالله مسجد ابراهیم خلیل (ع) با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در حمایت از نیازمندان می‌گوید: «برپایی اردوی جهادی درمانی در مسجد، بخش کوچکی از فعالیت جوانان مسجدی است. حدود ۱۵۰ خانواده نیازمند تحت پوشش این خیریه هستند که از خدمات مستمر این مرکز  از جمله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و سبد ارزاق و پوشاک، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی کسب و کار و ... برخوردارند.»

خدمت تمام‌عیار پزشکان جهادی در مسجد اقدسیه شهرری

کد خبر 736985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha