جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
۳ نفر

شورو شوقشان مثال‌زدنی است. هرکدام اهل یک محله هستند. یکی از شهرزیبا آمده و دیگری از کوهسار، یکی بچه شهران است و یکی دیگر در محله فردوس زندگی می‌کند هرچه که هست به عشق جلسات قرآن هر هفته در مسجد چهارده معصوم (ع) محله کن دورهم جمع می‌شوند.

بچه های مسجد

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: گروه تواشیح شمس‌الهدی یکی از معروف‌ترین گروه‌های تواشیح نوجوانان غرب تهران است. از اجرا مقابل مقام معظم رهبری تا همخوانی در تلویزیون و محافل قرآنی حرم مطهر رضوی (ع) بخشی از دستاوردهای تلاش نوجوانانی است که با عشق راهی خانه خدا شده‌اند و زیر سایه تعلیمات مربی‌شان توانسته‌اند اوج بگیرند و ‌پرواز کنند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

صدای خوش همخوانی این نوجوانان شنیدنی است. محمدامین طاهری، امیررضا سرادگی، مهدی کوهستانی، علی نورانی، علی زنگنه، مهدی راوش و مهدی حسنی در یک جمع صمیمی در مسجد ۱۴ معصوم (ع) دور هم جمع شده‌اند تا در کنار مربی‌شان سعید محمدخان تمرین کنند. محمدامین طاهری می‌گوید: «دوست دارم به همه دوستانم در مدرسه نشان دهم که چقدر شرکت در کلاس‌های قرآنی و برنامه‌های مذهبی می‌تواند دلنشین باشد.»

نوای خوش تواشیح‌خوانی پسران شمس‌الهدی

 علی نورانی هم با متانتی که برگرفته از تربیت قرآنی است صحبت می‌کند و می‌گوید: «ما در اینجا برنامه‌های متنوعی داریم. کلاس فوتبال و برنامه‌هایی مثل اردو و ... که بسیار جذاب است. برای اینکه بتوانیم یک گروه منسجم و خوب داشته باشیم مربی‌مان آقای محمدخان بسیار تلاش می‌کند. این دورهمی قرآنی خاطرات و لحظات خوبی برایمان ساخته است. به‌خصوص خرابکاری‌هایی که در بعضی از برنامه‌ها انجام می‌دهیم مثلاً یکی از بچه‌ها یادش می‌رود ادامه سرود را بخواند یا یکی صدایش می‌گیرد و نمی‌تواند همراهی کند. همه این‌ها برایمان خاطره است.»

بچه‌های گروه تواشیح شمس الهدی معتقدند تواشیح مثل ویترینی جذاب برای کلاس‌های قرآنی و برنامه‌های قرآنی است و برای نوجوانان می‌تواند جذاب باشد و انگیزه حضورشان در مسجد را پررنگ‌تر کند.

کد خبر 738267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha