سفره ساده صبحانه با نان تازه و پنیر و چای لذت دورهمی نوجوان‌های مسجد نظام مافی را چند برابر می‌کند. صبح پنج‌شنبه پسران نوجوان محله جنت‌آباد که در طول هفته در جلسات قرآنی مسجد شرکت می‌کنند در یک مهمانی ساده و صمیمی دورهم جمع می‌شوند.

مسجد نظام مافی

ٰهمشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: اینجا مسجد نظام مافی است. یکی از فعال‌ترین مساجد غرب تهران با برنامه‌های فرهنگی متنوع با محوریت کودکان و نوجوانان. مسئولان مسجد خوب می‌دانند که در کنار همه فعالیت‌های مذهبی و دینی وظیفه مهمی برای تعلیم و تربیت بچه‌های محله بر دوش دارند.

طرح ستارگان مسجد چند سالی است در مسجد نظام مافی برگزار می‌شود. مهدی عابدینی امام جماعت جوان و پرتلاش مسجد نظام مافی می‌گوید: «طرح ستارگان مسجد ویژه پسران ۱۰ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود. در این طرح نوجوانان علاوه بر آموزش قرآنی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌پردازند.»

خواندنی های بیشتر را اینجا بخوانید

پنج‌شنبه‌های هیجان‌انگیز با ستارگان مسجد نظام‌مافی

عابدینی درباره کلاس‌های قرآنی می‌گوید: «در طرح ستارگان مسجد کلاس‌های قرآنی هفته‌ای ۲ بار برگزار می‌شود. شنبه‌ها کلاس روخوانی و تجوید داریم و دوشنبه‌ها جلسات حفظ و قرائت برگزار می‌شود.»

او ضیافت پنج‌شنبه‌های مسجد را همسو با طرح ستارگان عنوان می‌کند و می‌گوید: «پنج‌شنبه هر هفته بچه‌های کلاس‌های قرآنی در ضیافت صبحانه مسجد از ساعت ۱۰ دورهم جمع می‌شوند. صبحانه ساده و گرم مسجد بهانه‌ای می‌شود برای یک دورهمی دوستانه آخر هفته‌ای تا بچه‌ها خستگی یک هفته درسی را جبران کنند. بازی، مسابقه و گپ و گفت خودمانی از برنامه‌های صبح پنج‌شنبه مسجد است. بچه‌ها تا نماز ظهر پیش ما می‌مانند و بعد از خواندن نماز جماعت به خانه ‌برمی گردند.»

پنج‌شنبه‌های هیجان‌انگیز با ستارگان مسجد نظام‌مافی

امام جماعت مسجد نظام مافی می‌گوید: «حضور نوجوان‌ها در مسجد فضای این مکان معنوی را پرشور و نشاط می‌کند. مسجد خانه امن پروردگار و مکان مناسبی برای بالندگی انسان است. چه بهتر که از همان دوران کودکی پاتوق بازی، شادی، درس و تعلیم آن‌ها باشد. ما در طرح ستارگان مسجد به دنبال پیوند عمیق نسل جوان با خانه خدا هستیم. خوشبختانه استقبال خوبی که از این طرح شده نشان می‌دهد رضایت مخاطب جلب شده است.»

علاقه‌مندان به حضور در طرح ستارگان مسجد نظام مافی می‌توانند با شماره ۰۹۰۳۵۲۴۷۳۰۰ تماس بگیرند. مسجد نظام مافی در محله جنت‌آباد جنوبی، ‌انتهای بلوار آیت‌الله کاشانی واقع شده است.

پنج‌شنبه‌های هیجان‌انگیز با ستارگان مسجد نظام‌مافی

کد خبر 734617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha