سال‌هاست که مسجد امام حسین(ع) محله نعمت‌آباد به پاتوقی برای حضور فعال نسل جوان تبدیل شده است. کودکان و نوجوان محله علاوه بر حضور فعال در نماز جماعت و کلاس‌های قرآنی در امور فرهنگی و اجتماعی مثل خیریه، تکریم شهدا، برپایی هیئت، مسائل تربیتی و... هم با امام جماعت مسجد همراه هستند.

مسجد امام حسین

همشهری آنلاین: همه‌چیز برمی‌گردد به ارتباط خوب حجت‌الاسلام «محمدزارع‌ ایوقی» از اهالی قدیمی محله نعمت‌آباد و امام جماعت مسجد امام حسین(ع) با کودکان و نوجوانان. کسی که نه فقط در صف نماز مسجد بلکه در شرایط مختلف همراه بچه‌های محله است و برای ترغیب دانش‌آموزان به حضور در مسجد و مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با آن هرکاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

پیوند مسجد و مدرسه با شاه‌کلید امام جماعت مسجد امام حسین(ع)

از سال۱۳۸۴، یعنی همان شروع خدمتش در اینجا، ضمن محترم شمردن جایگاه بزرگ‌ترها، ارتباط با نسل جدید را در اولویت برنامه‌هایش قرار داد و مقدمات تقویت این تعامل را با کودکان و نوجوانان محله چید و اکنون چند نسل با او وبرنامه‌هایش همراه شده‌اند. به شیوه‌های مختلف با گروه سنی نوجوان و جوان همراه شده است چنان‌که حالا ۵۰درصد از نمازگزاران ثابت مسجدی را که قدمتش به سال۱۳۶۰ برمی‌گردد کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. در این مسجد هریک از بچه‌ها نقشی ایفا می‌کنند، از آموزش تخصصی قرآن در مسجد و مدارس، برپایی هیئت‌ هفتگی، برگزاری جلسات طرح صالحین پایگاه بسیج، برگزاری کلاس‌های تربیتی تا حمایت مالی، غذایی، تحصیلی و درمانی از ۱۰۰خانواده محروم تحت پوشش مسجد با همراهی نونهالان و نوجوانان انجام می‌شود.

پیوند مسجد و مدرسه با شاه‌کلید امام جماعت مسجد امام حسین(ع)

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) با اعتقاد به اینکه قشر نوجوان جزو تأثیرگذارترین افراد در جامعه هستند، می‌گوید: «یکی از دلایل مهم موفقیت این مسجد همراهی با بچه‌ها در موقعیت‌های مختلف است، از مدرسه تا مسجد، از دارالشهدا تا همراه کردن آنها در انجام کار خیر و کمک به نیازمندان محل که در تحقق همه اینها همفکری ارکان مختلف مسجد از پایگاه بسیج تا هیئت امنا و... نقش داشته‌اند.»

پیوند مسجد و مدرسه با شاه‌کلید امام جماعت مسجد امام حسین(ع)

«حجت‌الاسلام محمدزارع‌ ایوقی» ادامه می‌دهد: «البته از سویی هم نزدیکی مسجد ما به مقبره شهدای گمنام و خدمت به شهدا هم در این موفقیت بی‌تأثیر نبوده است. از سال ۱۳۹۵ که ۲شهید بزرگوار در محله ما تشییع و تدفین شدند، بچه‌های مسجد امام حسین(ع) خدمت به آنها را سرلوحه کارشان قرار دادند. مزار شهدای گمنام محله ما با نام مجموعه دارالشهدا با همت بچه‌های مسجد امام حسین(ع) که خود را خادم الشهداء می‌دانند، همواره فعال است. یکی از افتخارات مجموعه‌ ما خدمت به این شهدای عزیز است. اکنون علاوه بر برپایی ایستگاه‌های صلواتی هفتگی، جشن و اعیاد، بسیاری از مراسم مختلف همچون احیا و شب‌های قدر در آنجا برگزار می‌شود. در بیشتر مناسبت‌ها و جشن‌ها بچه‌های مسجد در کنار مرقد آن عزیزان ایستگاه صلواتی برپا می‌کنند. در اعیاد ملی برنامه‌های بسیار شادی در جوار مرقد آنها برگزار می‌کنیم که استقبال بی‌نظیری از آنها می‌شود.»

پیوند مسجد و مدرسه با شاه‌کلید امام جماعت مسجد امام حسین(ع)

کد خبر 748857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha