گروه جهادی شهید بلوکات در محله‌ قنات کوثر، یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین گروه‌های جهادی منطقه ۴ است که دامنه فعالیتش از محله‌های کم‌برخوردار منطقه تا روستاهای محروم نقطه صفر مرزی گسترده است.

گروه جهادی شهید بلوکات

همشهری آنلاین - پریسا نوری: این گروه را سال‌ها پیش تعدادی از جوانان مسجد الکوثر که برای کمک به نیازمندان محله آستین همت را بالا زده بودند، تشکیل دادند و نام شهید بلوکات، فرمانده بسیج مسجد، را که بانی بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه در محله بود، بر آن گذاشتند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

جدال با کرونا

نام گروه جهادی شهید بلوکات بر پیشانی خیلی از اقدامات نیکوکارانه سال‌های اخیر می‌درخشد؛ ارسال کمک به سیل‌زدگان کرمانشاه و پلدختر، ساخت و تعمیر سرپناه و تهیه لوازم خانه و نیازمندان حاشیه تهران، کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار و .... بخشی از فعالیت آنهاست، اما اوج فعالیت این جوانان در یکی دو سال اخیر و روزهای تاخت و تاز ویروس کرونا بود. جهادگران گروه شهید بلوکات برای مقابله با آسیب‌های کرونا با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر پرتردد محله و منازل بیماران کرونایی و تهیه آبمیوه و سوپ برای بیمارستان‌های درگیر کرونا و تامین ارزاق و کمک به خانواده‌هایی که این ویروس منحوس معیشتشان را گروگان گرفته بود و... سنگ تمام گذاشتند.

گروه شهید بلوکات منطقه ۴ و جهاد در نقطه صفر مرزی

جهاد در نقطه صفر مرزی

فعالیت‌های خیرخواهانه گروه جهادی شهید بلوکات مرز جغرافیایی ندارد و هرجا خدمتی از دستشان بربیاید، پای کارند. «امین مفتخری»، مسئول گروه جهادی، می‌گوید: «گرچه تمرکزمان روی محله‌های کم‌برخوردار منطقه، مثل خاک‌سفید و شمیران‌نو، است و تلاش می‌کنیم در این محدوده محرومیت‌ها را کم کنیم، اما از ظرفیت‌هایمان برای کمک به نیازمندان سایر مناطق تهران و شهرهای محروم کشور استفاده می‌کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «مثلا چند روز پیش تعمیر یک منزل مسکونی در پاکدشت را داشتیم و ماه گذشته هم بچه‌ها برای ساخت یک سرویس بهداشتی برای خانواده‌ای معلول و توزیع کفش و لباس بین کودکان خانواده‌های نیازمند به کرمان رفتند.»

توزیع بسته‌های حمایتی

این روزها هم که با گران شدن اقلام اساسی،  تامین معیشت و گذران زندگی خانواده‌های کم‌بضاعت دشوار شده، جهادگران محله تهرانپارس و قنات کوثر با تهیه و توزیع سبد ارزاق به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی خانواده‌های نیازمند را تنها نگذاشته‌اند. توزیع صدها بسته حمایتی و سبد کالا بین نیازمندان در شب یلدایی که پشت سر گذاشتیم و آمادگی برای رونق بخشیدن به سفره عید خانواده‌های کم‌برخوردار یک نمونه از این فعالیت‌هاست.

گروه شهید بلوکات منطقه ۴ و جهاد در نقطه صفر مرزی

پویش دلگرمی در زمستان سرد

جدیدترین فعالیت این گروه که مدتی است فراخوانش در گروه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود، پویش دلگرمی در زمستان سرد است. در این پویش که با حمایت خیرین و نیکوکاران با شروع فصل سرما شروع شده و تا فصل بهار و گرم شدن هوا ادامه دارد، ده‌ها بخاری‌ گازسوز و برقی، آبگرمکن و پتو جمع‌آوری و بین خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شده است.

گروه شهید بلوکات منطقه ۴ و جهاد در نقطه صفر مرزی

کد خبر 732187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha