همشهری آنلاین: رییس جمهور سوریه درباره همکاری با رییس جمهور آینده آمریکا اعلام موضع کرد

خبرگزاری اتریش از هامبورگ گزارش داد، بشار اسد در گفت‌وگویی با مجله خبری "اشپیگل" گفت: «دولت جدید آمریکا باید با جدیت در روند صلح مداخله کند. ما آماده هر گونه همکاری هستیم.»

به گفته وی، دمشق "به شدت مایل به کمک در ایجاد ثبات در منطقه است".

اسد همچنین تاکید کرد روابط با آمریکا تاثیری بر روابط این کشور با ایران، حزب‌الله لبنان و حماس نخواهد گذاشت. رییس جمهور سوریه گفت: «روابط خوب با واشنگتن نباید به معنای روابط بد با تهران باشد.»

اسد همچنین به شدت از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه انتقاد کرد و آن را "تروریسم" خواند. وی ابراز امیدواری کرد "آلمان نقش بیشتری" در تلاش‌های میانجی‌گرانه ایفا کند و افزود: «ما حس گناهی را که از گذشته بر دوش می‌کشید، شاهدیم. و می‌بینیم که سیاست آلمان در قبال اسراییل تحت تاثیر این حس است. این احساس دیگر نباید وجود داشته باشد.»

اسد همچنین در این گفت‌وگو به تشریح طرح صلحی برای "اشپیگل" پرداخت که از نگاه او می‌تواند موافقت حماس را نیز جلب کند. در مرکز این طرح، عقب‌نشینی تضمین‌شده نیروهای صهیونیستی از غزه ظرف چهار روز و همچنین پایان تحریم‌ها پیش‌بینی شده است. به گفته وی، تنها در صورت حصول این شروط است که رژیم صهیونیستی می‌تواند مطمئن از توقف پرتاب راکت‌ها به سوی سرزمین‌های تحت اشغال خود شود.

کد خبر 73192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز