سه‌شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
۶ نفر

اول هفته که می‌رسد، برای رسیدن روز سه‌شنبه لحظه‌شماری می‌کنند تا مراسم دیگری را در بوستان محله‌شان برپا کنند. حالا فرقی ندارد زمستان باشد یا تابستان. مهم این است که در سه‌شنبه‌ای دیگر، مراسم سه‌شنبه‌های مهدوی توسط بچه‌های مسجد برگزار شود.

سه شنبه ها

به گزارش همشهری آنلاین، برای کودکان، نوجوانان و جوانان پایگاه بسیج مسجد موسی بن جعفر(ع) بلوار شهید صالحی، سه‌شنبه یعنی یک روز تازه و نو. آنها از ساعت‌ها قبل خودشان را از محله‌های طرشت و شریف به مسجد محله‌شان می‌رسانند تا دور هم جمع شده و برنامه‌ای متفاوت برای یک روز نو در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی تدارک ببینید. گاهی این برنامه در قالب سرود، اهدای هدیه و گل و حتی بادکنک و گاهی با شناسایی حامیان مالی یا با برگزاری مسابقه و جشن و... همراه است. محل برپایی برنامه هم بوستان «عزیزی» است. بوستانی در  چند متری میدان آزادی و محله طرشت که در نزدیکی چند مرکز آموزشی و فرهنگی قرار دارد و تنها بوستان محلی طرشتی‌ها به شمار می‌آید.

 تابستان‌ها این بچه‌های مسجد که تعدادشان به بیش از ۲۰ نفرمی رسد معمولاً برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی را پیش از اذان مغرب برگزار می‌کردند، اما این روزها با توجه به تاریکی زودهنگام و سرما این برنامه ساعت‌ ۱۲ برگزار می‌شود؛ چون در محدوده بوستان چند مرکز آموزشی هست و اعضا معتقدند که بازخورد کارشان بیشتر است.

شور و هیجان بچه‌های مسجد آنقدر زیاد بوده که مدیریت محله طرشت را هم ترغیب کرده تا گاهی اوقات حامی مالی‌شان باشد و گاهی در اجراها با اعضا همراهی کند. «زهرا محمدی» مدیر محله طرشت، می‌گوید: «برنامه بچه‌های مسجد آنقدر جذاب هست که باعث شد گاهی با اعضای کانون‌ها و شهروندان سرای محله به این بوستان برویم. آنها هم به فراخور حضور ما برایمان برنامه تدارک دیدند. مثلاً در یکی از روزها برای اهالی زیرانداز انداختند و یکی از جوانان برای کودکان قصه گفت و مسابقه نقاشی برگزار شد یا در هفته دوم آذر ماه گروه سرود حتی باعث شدند افراد خارج از بوستان هم جذب این برنامه‌ها شوند.»

این روزها با وجود سرما بچه‌های مسجد موسی بن‌جعفر(ع) همچنان برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند. علی نوجوان ۱۵ ساله می‌گوید: «در روزی که اوج آلودگی هوا بود، دلمان سوخت که نتوانستیم در بوستان دور هم جمع شویم اما این برنامه را ادامه خواهیم داد، چون به این کار اعتقاد داریم و باید برای توسعه فرهنگ مهدویت تلاش کنیم.»

سه‌شنبه‌های مهدوی نوجوانان در بوستان طرشت
برگزاری مسابقه نقاشی توسط بچه های مسجد در محوطه بوستان عزیزی

سه‌شنبه‌های مهدوی نوجوانان در بوستان طرشت
توزیع نذری میان شهروندان 

کد خبر 730714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha