دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

به گفته قالیباف تاکید بر 3 اصل سرعت، دقت و صحت وانجام کارها به بهترین شکل ازعوامل ارتقای منزلت شهرداری نزد عموم شهروندان است

بنابراین باید به اصلاح ساختار شهرداری توجه ویژه‌ای شود که ناحیه محوری، محله گرایی و تمرکز زدایی از مهم‌ترین آنهاست.کوچک‌سازی‌ شهرداری ازنظرقالیباف از دیگر سیاست‌های اصلاح ساختار سازمانی است تا شهرداری از سازمانی فرسوده با ساختاری قدیمی و منسوخ به سازمانی پویا تبدیل شود.

وی همچنین بر تعامل و روابط عاطفی مدیریت و بدنه شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: در این حوزه روابط عاطفی و تعامل بین مدیریت و بدنه سازمان از همه چیز مهم‌تر است وگرنه کار کاملا مکانیکی پیش می‌رود و نتیجه مطلوب را دربر نخواهد داشت.

خرید پادگان جی

قالیباف از توافق برای خرید پادگان جی خبر داد و افزود: این توافق انجام شده و با خرید این پادگان گشایش بزرگی در منطقه 9 انجام می‌شود که با احداث مجموعه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی می‌توانیم سرانه‌های این منطقه را افزایش دهیم.

وی بیان داشت: بعد از زمستان و با آغاز فصل بهار پروژه‌های بزرگراه امام علی و همچنین بزرگراه یادگار امام در غرب تهران را تا جاده ساوه به‌صورت 3 شیفت آغاز می‌کنیم به‌طوری که تا پایان سال آینده این پروژه‌ها به‌ثمر برسد.

قالیباف به احداث خطوط مترو و اتوبوسرانی منطقه 9 اشاره کرد واظهارداشت: تا پایان سال خط مترو را تا میدان انقلاب و تا پایان سال آینده این خط را از میدان آزادی و صادقیه تا میدان شهید کلاهدوزعملیاتی می‌کنیم.

محکومیت جنایات غزه

شهردار تهران در جمع شهروندان منطقه 9 بار دیگر جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه را محکوم کرد واذعان داشت: رژیم اشغالگر قدس و حامیانش که چنین جنایاتی را رقم زده‌اند بویی از انسانیت، معنویت و توجه به حقوق انسان‌ها نبرده‌اند و اگر باورهای دینی داشتند و معنویت در زندگی شان وجود داشت هرگز مرتکب چنین جنایاتی نمی‌شدند.

قالیباف یکشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمه الزهرا(س) در جمع شهروندان منطقه 9 ضمن بیان این مطالب تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیانش در حرف می‌گویند حقوق بشر اما همه موضوعات را در چارچوب منافع خود تعریف می‌کنند.

چطور می‌شود در مقابل کشتار زنان و فرزندان بی‌گناه غزه مظلوم نه تنها سکوت بلکه از جنایتکاران نیز حمایت کرد ؟

وی افزود: خیلی از حکام کشورهای عربی به ظاهر دین توجه کردند؛ زیرا اگر به عمق دین توجه می‌کردند، اجازه نمی‌دادند چنین جنایاتی در این کشور اسلامی رقم بخورد آنها با این رویکردشان عملا دست در دست جنایتکاران گذاشته‌اند.

امتیازات ویژه برای تجمیع کنندگان

قالیباف با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده خاطرنشان کرد: اگر 2مالک با هم توافق کنند و زمین هایشان را تجمیع کنند ما امتیازات زیادی به آنها می‌دهیم.

شهردارتهران ادامه داد: بافت فرسوده از موضوعات سخت شهر تهران است که در 40- 30 سال گذشته شهرداران تهران از این موضوع شانه خالی کردند آن هم در شرایطی که در یک منطقه ضعیف و مستضعف در یک خانه 50، 60 یا 70 متری 3 خانواده زندگی می‌کنند که ما اگر امروز بخواهیم آن خانه را از آنها بخریم آنها با پولش نمی‌توانند حتی پول ودیعه 3خانه استیجاری را بدهند از سوی دیگر نمی‌توانیم نسبت به بافت‌های فرسوده بی‌توجه باشیم.

وی ادامه داد: به مالکان زمین‌های کمتر از 60 متر به هیچ عنوان پروانه ساخت نمی‌دهیم اما به بخشی از زمین‌های 100 متری و 120 متری پروانه ساخت داده می‌شود.قالیباف با بیان اینکه از هرگونه سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم گفت: یقین کنید که شهرداری تهران در موضوع بافت‌های فرسوده تحت هیچ شرایطی به‌دنبال درآمد نیست.

کد خبر 72826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز