چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: محمد باقرقالیباف با خطاب قراردادن وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی گفت:

واقعا قصد نداشتم این حرف را به رسانه‌ها بگویم، اما وقتی مصاحبه آقای وزیر را خواندم باید بگویم از بیان ایشان متاثر شدم که مدیریت فعلی شهرداری رادر بروزاشکال برای ساختمان تئاترشهر مقصر قلمداد کرده است.

قالیباف درحاشیه افتتاح 53 پروژه فنی، عمرانی وترافیکی درمنطقه 8 ادامه داد: خواهشم این است که وزیر محترم اول این سؤال را پاسخ دهند که در چه دوره‌ای خاکبرداری درمجاورت تئاتر شهر شروع شده چون قطعا زمان شروع این پروژه قبل از سال‌84 و شروع دوره مسئولیت من بوده است.

شهردارتهران با تاکید مجدد بر اینکه اساسا مدیریت قبلی شهرداری تهران باید جواب دهد که چرا کاری غیراستاندارد در محل تئاتر شهر را شروع کرده، ادامه داد:‌ شهرداری تهران در دوره مسئولیت من سعی کرد تا خرابکاری گذشته در این مجموعه را با کشیدن دیواری حائل جبران کند، تا خسارت بیشتری به این مجموعه وارد نشود و دیگر اینکه اساسا تیم فنی اعزام شده به تئاترشهر هرگونه خسارتی به سازه این مجموعه را رد کرده است و هم‌اکنون نیز معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری از وزارت ارشاد در حال پیگیری است و وزارت ارشاد نیز اعلام موضع کند که با چنین احداثی موافق است یا مخالف، زیرا ما معتقدیم این تصمیم از روز اول و از اساس یک‌تصمیم غیرکارشناسی و غلط بود؛ ضمن اینکه ربطی هم به ایستگاه مترو ندارد.

قالیباف این پروژه را به پروژه بلاتکلیف مانده مونوریل صادقیه تشبیه کرد و گفت: این پروژه نیز شبیه همان پروژه است.

همان طورکه باید تکلیف ما را روشن کنند که مونوریل میدان صادقیه را جمع کنیم یا نه در مورد این پروژه هم باید به ما بگویند که این چاله را پر کنیم، یا ادامه بدهیم و من به‌عنوان شهردار تهران منتظرم تا به ما بگویند کدام یک از این دو راه را انجام دهیم.

کاهش معضل آبگرفتگی معابر

شهردارتهران دربخش دیگری ازسخنان خود در مورد آبگرفتگی در شهر اظهار کرد: قبول ندارم آبگرفتگی امسال مانند گذشته موجب ترافیک شده باشد.

وی با اشاره به آبگرفتگی خیابان شهید آیت و دماوند که دلیل آن عدم‌رعایت نظافت شهرتوسط شهروندان و حتی برخی کارگران خود شهرداری بود تاکید کرد: تعداد آبگرفتگی‌های سطح شهر که در حرکت خودروها ومردم مانع ایجاد کرده باشد به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید.

شهردار تهران با بیان اینکه به‌صورت عمومی در زمان آبگرفتگی با کندی حرکت، افزایش تصادفات و کاهش سرعت روبه‌رو هستیم، افزود: خود اینها مانع حرکت می‌شوند، ایستادن‌های متعدد و خارج از ایستگاه، بیرون آوردن خودروهای بیشتر به خاطر سردی هوا و بارش باران طبیعتا روی حجم ترافیک تاثیر‌گذار است که بدون باران هم غیرقابل تحمل است.

استفاده ازدوچرخه به‌عنوان وسیله حمل ونقل شهری

قالیباف در مورد اجرای طرح استفاده از دوچرخه برای حمل‌ونقل شهری و اجرای آن به‌عنوان الگو در منطقه 8 گفت: طراحی کامل این مسئله انجام شده، محل پارکینگ دوچرخه‌ها مشخص است و دوچرخه‌ها نیز ا ز نوع خاصی هستند.

وی با بیان اینکه این طرح در گذشته در 2 نوبت در شهر تهران اجرا شده و با عدم‌موفقیت روبه‌رو بوده است، افزود: بیشتر از یک سال روی این طرح و دلایل شکست آن در دوره‌های پیش مطالعه شده و با بررسی در مناطق تهران از ابعاد مختلف منطقه 8 به‌عنوان الگو انتخاب شده است.

وی ادامه داد: امکان ندارد ما تجربه‌ای موفق را در دنیا ببینیم و درون‌سازی‌ نکنیم، ما انتظار داریم شورایاری‌ها، مدارس و غیره دست به دست هم دهند تا این طرح به خوبی اجرا شود. به گفته قالیباف، این طرح فعلا رایگان است، اما نهایتا نمی‌تواند رایگان باشد و بخش خصوصی نیز باید در این طرح وارد شود.

شورایاری‌ها تعیین‌کننده بودجه سال 88

وی همچنین در مراسم بهره‌برداری از 53 پروژه ترافیکی و عمرانی منطقه 8، خاطر نشان کرد: استفاده از اسناد بالادستی شامل طرح جامع شهر تهران و چشم‌انداز شهر تهران و نیز اسناد پایین دستی شامل اظهارات و نظرات شورایاری‌های محلات و نظرات مردم جزء مهم‌ترین بخش‌های بودجه سال 88 است که در چند بند به‌صورت مجزا بر آنها تاکید شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه مشارکت ما هنوز به مشارکت سیستماتیک و معنی دار تبدیل نشده، افزود: متأسفانه یکی از معضلات ما این است که مسائل سیاسی به همه شئونات زندگی شهری وارد شده است.

قالیباف اظهارامیدواری کرد روزی فرا رسد که حتی چک لیست‌های پیمانکاران مناطق را شورایاران تایید کنند و به‌دلیل دقت و پیگیری‌های مردم در محلات، پیمانکاران با دقت بیشتر و حساسیت بالاتری پروژه‌های محلات را انجام دهند. 

شهردار تهران اظهار کرد: بسیجی عمل کردن، مشخصه‌هایی چون با اخلاق و تدبیر گام برداشتن و با عشق و ایمان و بصیرت عمل کردن و لحظه‌ای به فکر خود نبودن دارد، اما باید قدرت نه گفتن محکم نیز داشت، حتی اگر مردم معترض شوند، اگر من قول بدهم و عمل نکنم تاثیر سوئی دارد.

قالیباف افزود: اگر مسئولی گفت بله، به عهدش وفا کند و اگربه‌دلیل رخ دادن اتفاقاتی میسرنشد سعی کند با توضیحات خود، مردم راقانع کند.

کد خبر 70533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز