گروه ورزشی: جدایی داریوش مصطفوی از باشگاه پرسپولیس شوکه‌کننده‌ نبود.

همان‌طور که او طی مدت حضور چند ماهه‌اش به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چندان مورد حمایت هواداران هم نبود. مصاحبه‌های پی‌درپی مصطفوی که اتفاقا با موضع‌گیری‌های مختلف همراه شده بود در کنار نتایج ضعیف پرسپولیس بالاخره به تغییر و تحولات اساسی در باشگاه منجر شد.

مصطفوی که چندی پیش در برنامه 90در واکنش به شایعه استعفایش با لبخند گفت: «با یک امضا آمده‌ام و با یک امضا هم می‌روم.» عملا نتوانست بحران پرسپولیس را حل کند. گویا اختلافات وی با رئیس هیات‌مدیره نیز روی تداوم بحران پرسپولیس
کم تاثیر نبود.  هیات‌مدیره در تعطیلات هفته گذشته درخصوص بحث استعفای مصطفوی به توافق رسید تا در نهایت خواسته هدایتی برآورده شود.

حسین هدایتی رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود که داریوش مصطفوی مدیرعامل سابق این باشگاه در تاریخ هشت دی ماه گذشته از سمت خود استعفا داد اما، زمانی که هیات مدیره این استعفا را نپذیرفت، وی مجددا به این کار اصرار ورزید تا در نهایت استعفای مصطفوی پذیرفته شود اما مصطفوی برخلاف سایر اعضای هیات‌مدیره اعتقاد دارد که دلیل اصلی رفتن وی مخالفت حسین هدایتی با مدیر‌عاملی‌اش بوده.

 بازگشت انصاری‌فرد به پرسپولیس

این برای سومین بار است که عباس انصاری‌فرد عنوان مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را به دست می‌آورد. او پیش از این در دو مقطع دیگر نیز مدیرعاملی این باشگاه را تجربه کرده است.

از سال 68 تا 72 و در سال 80 پرسپولیس طی دوره مدیریتی وی البته به سه افتخار آسیایی نیز دست پیدا کرده است. عباس انصاری‌فرد برای انتخاب شدن به این سمت از عابدینی، محمد حسن انصاری فرد و غمخوار پیشی گرفت. وی دوشنبه هفته گذشته جانشین مصطفوی شد. انصاری‌فرد در این خصوص گفته است: «به هیچ وجه دنبال مدیریت در پرسپولیس نبودم و تنها این تکلیفی بود که دیگران برگردن من گذاشتند.»

انصاری‌فرد درباره تغییرات احتمالی کادرفنی تیم پرسپولیس گفت: «این مسئله مستلزم این است که من با اعضای کادر فنی و همچنین بازیکنان جلسه و مذاکراتی را داشته باشم و صحبت‌های آنها را نیز بشنوم و پس از در نظر گرفتن نقطه نظرات همه آنها بهترین تصمیم را بگیرم. در این شرایط باید بگویم انجام هیچ تغییر و تحولی در کادرفنی پرسپولیس بعید نیست و حتی اینکه می‌گویند سرمربی خارجی قرار است برای این تیم بیاید را هم رد نمی‌کنم.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما قرار است پس از امضای حکم‌تان از سوی علی‌آبادی در این باشگاه شروع به کار کنید، گفت: «هیات‌مدیره مصوبه خود را در این زمینه تنظیم کرده است و نامه‌ای نیز پیرامون حکم مدیریت من به ریاست مجمع باشگاه فرستاده. من در پرسپولیس کارم را شروع کرده‌ام و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در زمینه امضای حکم از سوی علی‌آبادی و یا شروع کار از آن موقع وجود داشته باشد.»

گزینه‌های سرمربیگری

افشین پیروانی در واکنش به شایعه برکنای‌اش از سرمربیگری پرسپولیس می‌گوید:‌ «هنوز هیچ چیز معلوم نیست. شاید کادر جدید مدیریتی علاقه‌مند باشد با من ادامه دهد. در این صورت باز هم به پرسپولیس کمک خواهم کرد اما اگر تمایلی به ادامه همکاری نداشته باشند به نظر من این پرسپولیس را فقط یک مربی بزرگ خارجی می‌تواند نجات دهد.»

با تغییرات مدیریتی در پرسپولیس، تغییر کادرفنی چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد، همانطور که انصاری‌فرد هم این موضوع را رد نکرده است. لوکابوناچیچ، برانکو ایوانکوویچ و شنول گونش، 3 گزینه خارجی هستند که برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس از آنها نام برده می‌شود. برانکو پس از جدایی از دیناموزاگرب، مدتی است بدون تیم است و شانس زیادی برای هدایت تیم پرسپولیس دارد. لوکا بوناچیچ هم که کارنامه خوبی در فوتبال کشور دارد چند روز پیش به صورت توافقی از باشگاه النصر امارات جدا شد و شاید از اصلی‌ترین گزینه‌های هدایت سرخپوشان باشد.

به خصوص اینکه لوکا تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد. نام شنول گونش ترکیه‌ای هم که همواره جزو گزینه‌های نیمکت استقلال و پرسپولیس است مطرح شده اما به نظر نمی‌رسد شانس زیادی برای انتخاب داشته باشد.

آخرین خبرها حاکی از آن است که پرسپولیس فعلا مذاکره رسمی با هیچ مربی خارجی‌ای انجام نداده است. اگر چه عده‌ای لوکا بوناچیچ، سرمربی اسبق سپاهان و النصر امارات را برای رسیدن به سمت سرمربیگری پرسپولیس صاحب شانس می‌دانند. البته هدایتی در این خصوص گفته است: «نه با بوناچیچ و نه هیچ مربی دیگری مذاکره نکرده‌ایم.»

رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس در خصوص احتمال تغییر در کادر فنی پرسپولیس گفت: «به هیچ عنوان فعلاً قصد تغییرات نداریم و از کادر فنی فعلی کاملاً حمایت می‌کنیم اما در صورتی که در آینده نیاز به این کار باشد، هر فردی که بخواهد در پرسپولیس به کار گرفته شود باید با نظر پیروانی باشد چون او زحمات زیادی برای باشگاه پرسپولیس کشیده و یکی از پرسابقه‌ترین‌ نفرات پرسپولیس است.»

کد خبر 72544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز