محمد جواد پاینده: عصر روز دوشنبه داریوش مصطفوی در پس لبخند‌های تکراری، اندوه بزرگ خودش را پنهان می‌کرد اما آرامش مدیرعامل معزول دوامی نداشت.

مصطفوی پیش از خروج از باشگاه پرسپولیس به این نمایش کوتاه پایان داد و در نهایت با چشم‌های نمناک کرسی ریاست را پس از مدیریت کوتاه مدت هفت ماهه ترک کرد.

این نقطه پایان اختلاف نظرهای آشکار و پنهان مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود. هدایتی در قیاس با داریوش مصطفوی از سابقه و تجربه کمتری برخوردار است اما در تقابل با مدیرعامل،  قدرت و وتاثیر بیشتری داشت. در نهایت سازمان ورزش و اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس بین این دو رای به عزل مصطفوی دادند و هدایتی همچنان در جایگاه خودش باقی ماند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس اما هنوز لب به اعتراض نگشوده و شایعات از احتمال حضور مجدد او در مجموعه فدراسیون فوتبال حکایت دارد.

با توجه به اتفاقات اخیر و نارضایتی مصطفوی از کوتاهی حامیانش در تداوم  حمایت‌های گذشته انتظار می‌رفت  مدیرعامل معزول در پی‌افشاگری و اعتراض به مناسباتی باشد که موجب برکناری او شده است. داریوش مصطفوی اما سکوت را ترجیح داده و فعلا در این خصوص اظهارنظر نکرده است. او تنها برای پرسپولیس آرزوی توفیق دارد و مدعی است همیشه به عنوان یک هوادار نتایج این تیم را دنبال می‌کند.

این سکوت از جانب کسی که همواره در طول حضور و فعالیتش نزدیک‌ترین ارتباط را با نمایندگان رسانه‌ها داشته عجیب و غیرمعمول به نظر می‌رسد. می‌توان برداشت دیگری از تسلیم مصطفوی داشت؛ اینکه او مدت زیادی بیکار نمی‌ماند همانطور که پیش از این در پی برکناری از دبیرکلی فدراسیون فوتبال مدت زیادی خانه‌نشین نشد. سکوت معنی‌دار او همزمان با انتشار اخباری در خصوص احتمال بازگشت مصطفوی به فدراسیون فوتبال به شکل دیگری تفسیر می‌شود.

 کفاشیان:چیزی در این مورد نشنیده‌ام

برخی از رسانه‌ها از احتمال بازگشت مصطفوی به فدراسیون فوتبال و حضور او در منصب دبیرکلی فدراسیون خبر داده‌اند اما رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته شایعات مطرح شده در خصوص حضور مجدد مصطفوی در کادر مدیریتی فدراسیون فوتبال را تکذیب کرد.

او در این خصوص گفت: «من تا امروز در این مورد چیزی نشنیده‌ام و خبری از مسائل مطرح‌شده در رسانه‌ها ندارم. می‌دانم که تا امروز آقای مصطفوی به فدراسیون نیامده‌اند و چنین بحثی نبوده است. ضمنا به من هم حرفی نزدند و چنین  چیزی به بنده ابلاغ نشده است ضمنا جای خالی در فدراسیون نداریم.»

تکذیب شایعه انتخاب مصطفوی به عنوان دبیرکل فدراسیون البته قابل پیش‌بینی است،‌ همین‌ طور احتمال مخالفت کفاشیان با این پیشنهاد اما احتمال بازگشت او به این مجموعه را منتفی نمی‌سازد.

مصطفوی پیش از این هم یکی از گزینه‌های جدی برای دبیر کلی فدراسیون فوتبال بود اما در نهایت نبی در این سمت باقی ماند. گفته می‌شود مدیرعامل سابق پرسپولیس در جمع مسئولان فعلی فدراسیون از جایگاه خوبی برخوردار نیست و فدراسیونی‌ها تمایلی به حضور مصطفوی در این مجموعه نشان نمی‌دهند.

 به دنبال یک صندلی خالی

مصطفوی مدت‌ها از متن فوتبال کشور دور بود و پس از کنار رفتن از ریاست فدراسیون فوتبال با توجه به شرایط سنی و همانطور سوابق مدیریتی به نظر نمی‌رسید شانسی برای بازگشت به صحنه اول فوتبال کشور داشته باشد اما در روزهای پرهیاهوی فدراسیون پس از جام‌جهانی به عنوان دبیرکل موقت انتخاب شد. پس از درگیری با اعضای کمیته انتقالی از این سمت کنار رفت و مدتی بعد با توجه به اختلافات شدید رئیس سازمان ورزش با مدیرعامل وقت پرسپولیس به عنوان مدیر این باشگاه انتخاب شد.

انتخاب مصطفوی البته ریشه در سوابق و تعلقات او در فوتبال کشور نداشت. از نگاه پیشکسوتان و حتی هواداران پرسپولیس، او همواره تمایل بیشتری به اردوگاه تیم رقیب داشته و به نظر می‌رسید برای مدیریت استقلال گزینه بهتری به شمار می‌رود اما با توجه به اینکه جای خالی بهتری برای او وجود نداشت، پرسپولیس انتخاب شد.

داریوش مصطفوی به مجموعه باشگاه پرسپولیس پیوست و خیلی زود چهره یکی از هواداران قدیمی و دوستداران با سابقه این باشگاه را پیدا کرد. از نگاه پرسپولیسی‌‌ها اما او همچنان با این مجموعه بیگانه بود.

در پی تشدید مشکلات و اختلافات درونی باشگاه پرسپولیس،‌ شکست‌های اخیر این تیم و ضرورت ایجاد تغییرات در سطح مدیریت باشگاه حامیان مصطفوی هم به حذف او رضایت دادند. با این وجود همچنان تلاش‌هایی برای استفاده از مدیر معزول در جایگاه تازه‌ای صورت می‌پذیرد. در حقیقت حامیان مصطفوی باز هم به دنبال اولین جای خالی موجود در رده مدیریت فوتبال کشور خواهند بود تا از مدیر معزول پرسپولیس در جای دیگری استفاده کنند. شاید این صندلی خالی در فدراسیون فوتبال یافت شود.

جدی‌ترین شایعه در خصوص آینده کاری مصطفوی از انتخاب مجدد او به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال حکایت دارد. این خبر از سوی منابع رسمی تایید نشده هرچند بسیاری از  اخبار تایید نشده خیلی زود در فوتبال ایران تحقق پیدا می‌کند.

مصطفوی در گفت‌و‌گو با دوستان مطبوعاتی و نزدیکانش این خبر را تکذیب نکرده و البته همواره به پررنگ شدن چنین اخباری تمایل نشان می‌‌دهد.

از سویی پیش از این و در پی انتخاب کادر جدید ریاست فدراسیون فوتبال تلاش‌هایی برای ورود مصطفوی به این مجموعه صورت گرفت اما در مقابل این تلاش‌ها مقاومت برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال مانع از ورود مصطفوی به این مجموعه شد. حالا، ‌در پی برکناری مصطفوی از مدیریت باشگاه پرسپولیس او به دنبال حضور مجدد در فدراسیون فوتبال است و امید دارد با تلاش حامیانی که در گذشته زمینه‌ساز انتصاب او به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده بودند باز هم چنین موقعیتی را تصاحب کند.

تقویت احتمال حضور مجدد مصطفوی در فدراسیون البته تشدید موضع مخالفان او را در پی دارد و فشار ناشی از مقاومت‌ها می‌تواند باز هم موجب تداوم خانه‌نشینی مصطفوی شود.

کد خبر 72656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز