همشهری آنلاین: سازمان تربیت بدنی طی هفته گذشته بودجه ای بالغ بر 5.5 میلیارد ریال به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اختصاص داد

به گزارش مهر، با موافقت سازمان تربیت بدنی روز گذشته (22 دی) مبلغ 150 میلیون تومان بابت ساخت مجموعه ورزشی استقلال تهران به این باشگاه پرداخت شد. پیش از این نیز سازمان تربیت بدنی کمک‌هایی را در قالب اعتبارات عمرانی برای ساخت و احداث ورزشگاه بزرگ استقلال به مساحت حدود 5/4 هکتار در منطقه فردوس تهران اختصاص داده بود.

همچنین هفته گذشته نیز رقمی معادل 200 میلیون تومان برای امور جاری باشگاه استقلال از سوی سازمان به این باشگاه اختصاص یافت.

در همین حال سازمان تربیت بدنی در آخرین روز مدیریت داریوش مصطفوی مبلغ 200 میلیون تومان را برای پرداخت مطالبات کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس به این باشگاه اختصاص داد که مبلغ مذکور پس از تغییرات مدیریتی هفته گذشته در حال حاضر در اختیار مدیرعامل جدید این باشگاه قرار دارد.

به این ترتیب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که نمایندگان کشورمان در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود به تازگی مجموعا مبلغی معادل 550 میلیون تومان از سازمان تربیت بدنی دریافت کرده‌اند که اینگونه کمک‌ها تنها جنبه مسکن های مقطعی را خواهد داشت و پاسخگوی هزینه های سنگین و سرسام آور این دو تیم نخواهد بود ومسئولان این دوباشگاه پرطرفدار باید بدنبال راهکارهای مناسبی باشند تا بخشی ازهزینه های جاری خود را ازطریق تبلیغات و جذب اسپانسر تامین کنند.

کمک‌های سازمان به دو تیم پرطرفدارپایتخت درحالی صورت می‌گیرد که فدراسیون فوتبال این روزها با تنگناهای مالی عدیده ای دست به گریبان است و به تازگی هیچگونه کمک ویژه و قابل توجهی از سوی سازمان تربیت بدنی به این فدراسیون اختصاص نیافته و تلاش‌های فدراسیون نیز برای جذب اسپانسر مالی مناسب تاکنون بی نتیجه مانده است.

با وجود اینکه "مهدی تاج" نایب رئیس فدراسیون فوتبال از توافق نهایی با یکی از شرکت های داخلی تا پایان هفته جاری خبر می دهد اما به نظر می رسد مبالغ درخواستی بالای فدراسیون فوتبال، اسپانسرهای علاقمند به همکاری با فدراسیون را یکی پس از دیگری فراری می دهد به گونه ای که فدراسیون فوتبال تاکنون توفیقی در جذب حامی مالی مناسب نداشته است.

کد خبر 72791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز