یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: صدرنشینی ذوب‌آهن در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فقط یک روز دوام داشت چرا‌که استقلال تهران در ورزشگاه حافظیه، برق شیراز را با نتیجه پر‌گل 4 بر یک شکست داد تا دوباره در صدر جدول لیگ برتر قراربگیرد و خودش را به عنوان جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی مطرح کند.

استقلال و برق شیراز در شرایطی متفاوت مقابل یکدیگر قرار گرفتند. آبی‌های تهران که فصل را ناامیدکننده آغاز کرده بودند، این بار به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی به شیراز می‌رفتند تا پس از یک روز صدر جدول را از ذوب‌آهن پس بگیرند. از طرفی برقی‌ها که فصل را رویایی شروع کردند در بدترین شرایط ممکن و در حالی ‌که در رده شانزدهم جدول قرار داشتند رودرروی استقلال ایستادند.

البته شاگردان محمد عباسی امیدوار بودند که با توجه به شرایط میزبانی بازنده نباشند و حتی سرمربی برق قبل از بازی در مصاحبه‌‌ای گفته بود که مساوی هم برایش راضی‌کننده است.نکته قابل‌توجه در ترکیب ابتدایی استقلال، غیبت پژمان منتظری (به دلیل مصدومیت) بود، در ضمن هاشم بیک‌زاده به عنوان هافبک چپ در ترکیب ثابت قرار گرفته بود. آبی‌پوشان دقایق ابتدایی را هجومی‌تر از تیم میزبان آغاز کردند و در همان پنج دقیقه ابتدایی می‌توانستند توسط بیک‌زاده و حسین کاظمی به گل برسند. جدی‌ترین فرصت در دقیقه 6 بازی برای استقلالی‌ها به وجود آمد، در این لحظه سیاوش اکبرپور با ضربه‌ای محکم دروازه برق را تهدید کرد و آرش برهانی توپ دفع شده توسط دروازه‌بان را ناباورانه به اوت زد.

با توجه به شرایط حساس استقلال در صدر جدول قابل پیش‌بینی بود که قلعه‌نویی حتی در این بازی خارج از خانه آرایش تیمش را تهاجمی شکل دهد. سرمربی استقلال سیاوش اکبرپور و آرش برهانی را در خط حمله به کار گرفته بود و فرهاد مجیدی هم به عنوان هافبک هجومی بازی می‌کرد. خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده هم بیشتر نفوذ می‌کردند و همین باعث شد که آبی‌پوشان بازی سراسر تهاجمی را در دستور کار قرار دهند. البته فشار حملات استقلال فقط تا دقیقه 10 ادامه داشت و بازیکنان برق با گذشت زمان بیشتر صاحب توپ شدند و حتی یکی، دو موقعیت هم روی دروازه استقلال ایجاد کردند. در دقیقه 19 استقلال تا آستانه بازکردن دروازه برق پیش رفت ولی ضربه سر پیروز قربانی از روی خط دروازه توسط سجاد بیرانوند دروازه‌بان تیم میزبان برگشت داده شد.

فشار حملات استقلال در دقیقه 28 نتیجه داد و آبی‌ها که روی سانتر از جناحین اصرار زیادی داشتند سرانجام از همین روش به گل رسیدند. سانتر دیدنی اکبرپور از جناح چپ در محوطه شش قدم به حسین کاظمی رسید و این بازیکن با یک ضربه بغل پای دقیق دروازه برق را باز کرد.

استقلال در شرایطی به گل اول رسید که برقی‌ها ضعیف‌ترین بازی ممکن را به نمایش گذاشتند و قدرت تیمی آنها با استقلال به هیچ عنوان قابل قیاس نبود. استقلال بعد از این گل هم می‌توانست به گل برسد ولی بیرانوند یک موقعیت ایده‌آل را از آبی‌ها گرفت. در دقیقه 44 خطای هاشم بیک‌زاده روی فرید عابدی در محوطه جریمه استقلال، باعث شد تا برق شیراز فرصت ایده‌آلی برای زدن گل تساوی داشته باشد. ستار زارع پشت توپ ایستاد و توپ را برخلاف جهت حرکت طالب‌لو به گل تساوی تبدیل کرد. برقی‌ها در دقایق پایانی بیشتر صاحب توپ بودند ولی برای ایجاد موقعیت گل توان لازم را نداشتند و در نهایت با استفاده از ضربه پنالتی به گل تساوی رسیدند تا دو تیم با نتیجه یک بر یک به رختکن بروند.

توفان استقلال در نیمه دوم

استقلال در آغاز نیمه دوم به گل برتری رسید تا خوشحالی برقی‌ها دوام چندانی نداشته باشد. آبی‌پوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و فابیو جان‌واریو با یک ضربه استثنایی گل دوم استقلال را به ثمر رساند. بعد از این گل برقی‌ها بلافاصله توسط ستار زارع صاحب موقعیت شدند ولی شوت این بازیکن را طالب‌لو دفع کرد. در دقیقه 54 استقلال گل سوم را هم به ثمر رساند. سانتر دیدنی خسرو حیدری از جناح راست با ضربه حسین کاظمی همراه بود که بیرانوند ضربه او را دفع کرد ولی توپ برگشتی دوباره به کاظمی رسید تا او دومین گل خودش و سومین گل استقلال را به ثمر برساند. در دقیقه 57 اکبرپور گل چهارم را به ثمر رساند تا برقی‌ها از باخت تیم‌شان مطمئن شوند.

علی علیزاده که جایگزین فرهاد مجیدی شده بود، روی یک پاس عرضی در پشت محوطه جریمه برق صاحب توپ شد و با یک پاس دقیق اکبرپور را صاحب توپ کرد تا مهاجم استقلال با یک شوت محکم دروازه حریف را باز کند.بعد از گل چهارم فشار حملات استقلال تا حدود زیادی کم شد و برقی‌ها درصدد جبران گل‌های خورده بودند. شاگردان عباسی چند بار صاحب موقعیت شدند که در حساس‌ترین آنها مدافعان استقلال دو بار توپ را از روی خط برگشت دادند و یک بار هم طالب‌لو مانع از بازشدن دروازه تیمش شد. با توجه به نتیجه مسابقه، هیجان بازی در بیست دقیقه پایانی کاسته شد و در نهایت استقلالی‌ها با همان نتیجه 4 بر یک برق شیراز را شکست دادند تا دوباره صدرنشین لیگ برتر شوند.

کد خبر 73227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز