محمدجواد پاینده: حساس‌ترین و البته جذاب‌ترین لحظات زندگی ورزشی افشین پیروانی عصر روز جمعه رقم خورد.

مربی جوان پرسپولیس دقایقی پیش از آغاز بازی تیمش مقابل فولاد با اخبار خبرگزاری‌ها غافلگیر شد که از انتخاب قطعی لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی پرسپولیس خبر داده بودند. دقایقی بعد با تکذیب این خبر به تداوم همکاری با پرسپولیس امیدوار شد،‌ پس از آن در یک بازی سخت  و نفسگیر با تنها موقعیت گلی که تیمش در طول 90 دقیقه به دست آورده بود، فولاد را شکست داد و در پایان مسابقه با مصاحبه قاطعانه انصاری‌فرد که از عدم توافق باشگاه با بوناچیچ خبر داده بود به آرامش رسید.

 پیروانی روز گذشته در خصوص اتفاقات اخیر گفت: «من سخت‌ترین هفته زندگی فوتبالی‌ام را سپری کردم. صبح، ظهر و شب به من خبر می‌دادند که یک نفر جایگزینم شده است. از هیات‌مدیره باشگاه تشکر می‌کنم که مثل کوه پشت‌سر من بود. در این چند روز واقعا اذیت شدم،  ولی خوشبختانه سرافراز بیرون آمدم. به همه قول می‌دهم با همین کادر فنی می‌توانیم صدر جدول را به دست بیاوریم.»

پیروانی اضافه کرد:‌ «فعلا همین کادر فنی طبق دستور هیات‌مدیره با قدرت کارش را ادامه می‌دهد. اگر فرد جدید آمد آن‌وقت من تصمیم‌گیری می‌کنم.»

 مذاکره با سرمربی اخراجی الشعب

 امیدواری پیروانی اما برای توقف تلاش‌های هیات‌مدیره پرسپولیس و مذاکره با مربیان خارجی کافی نیست. لوکا پروزوویچ، دومین لوکای اهل کرواسی است که نامش به عنوان گزینه هدایت پرسپولیس مطرح می‌شود. اتفاقا این لوکای کروات هم فصل جاری در لیگ امارات حضور داشته اما در پی ناکامی‌های پیاپی از باشگاه الشعب اخراج شد. پروزوویچ همراه الشعب مقابل بوناچیچ النصر هم در این فصل شکست خورد.

پروزوویچ 56 ساله پس از کسب نتایج ضعیف در فصل جاری از این تیم کنار گذاشته شد و یوسف رمادی مصری به جای او هدایت الشعب را در دست گرفت، هرچند پس از انتخاب این مربی هم وضعیت الشعب تغییری نکرده و این تیم در لیگ امارات یازدهم است.

سوابق پروزوویچ نشان می‌دهد که در دوره بازیگری بیش از مربیگری موفق بوده است. او در سال های 1974 تا 1983 پیراهن تیم ملی یوگسلاوی را بر تن داشته و در رقابت‌های جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا بازی کرده است.

پروزوویچ اما با ملیت بلژیکی وارد دنیای مربیگری شد و در این کشور زندگی می‌کرد. او در تیم‌های اندرلخت، ‌استاندارد لی یژ و شارلوای بلژیک کار کرده همچنین در سال 95 چند ماه به همراه هنری استانبولی فرانسوی هدایت تیم مطرح‌ مارسی را در دست داشته است. پروزوویچ با تیم ملی بحرین هم در سال 2004 همکاری داشت و پس از آن به تیم الشعب امارات پیوست. مذاکره با این مربی اروپایی آغاز شده اما هنوز به مراحل جدی نرسیده است. مسئولان باشگاه پرسپولیس البته خبر مذاکره با پروزوویچ را تایید نکرده‌اند همانطور که پیش از این خبر مذاکره با بوناچیچ تایید نشده بود.

حمایت از پیروانی

روز گذشته مجید فرخزادی تنها عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود که در خصوص شرایط این تیم و موضوع انتخاب سرمربی مصاحبه کرد.

 فرخزادی همچنان بر پیگیری این باشگاه در خصوص انتشار خبر توافق با بوناچیچ تاکید دارد. او در این زمینه گفت:‌ «باشگاه پرسپولیس با هیچ مربی‌ای به توافق نرسیده است و قرار هم نبود اتفاق جدیدی بیفتد ولی بعضی از خبرگزاری‌ها خبر از توافق پرسپولیس با لوکا بوناچیچ دادند که ما این موضوع را به صورت حقوقی پیگیری خواهیم کرد. اینکه دو ساعت قبل از بازی خبر می‌دهند که لوکا سرمربی پرسپولیس شده، موضوع مشکوکی است و حتی این خبر می‌توانست تمرکز بازیکنان را به هم بزند.»

عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص جذب مربی جدید گفت: «باید بگویم که باشگاه اگر قرار باشد مربی جدید بیاورد خیلی راحت این موضوع را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم. افشین پیروانی فعلا به کارش ادامه می‌دهد ولی در مورد حرفی که چند هفته پیش مبنی‌بر استفاده از مربی خارجی مطرح کرد، با او جلسه خواهیم داشت تا همه چیز مشخص شود.»

تاکید فرخزادی بر ابقای پیروانی با قید کلمه «فعلا» نشان می‌دهد که باشگاه همچنان به بررسی شرایط گزینه‌های خارجی ادامه خواهد داد. البته گفته می‌شود از مسئولان پرسپولیس خواسته شده به دنبال مذاکره با یک مربی صاحب نام و بزرگ خارجی باشند اما فعلا در لیست این باشگاه نام مربیان مطرح و صاحب نام به چشم نمی‌خورد.

آخرین اخبار از هیات مدیره

هرچند عباس انصاری‌فرد بعد از برد پرسپولیس مقابل فولاد اعلام کرد که پیروانی مربی این تیم خواهد ماند، اما برخی از اعضای هیات‌مدیره همچنان گزینه خارجی را از دستور کار خارج نکرده‌اند. گزینه اول آنها برای مربیگری مصطفی دنیزلی است که به دلیل داشتن قرارداد با بشیکتاش نمی‌تواند پیشنهاد پرسپولیس را قبول کند. همچنین  گزینه‌‌ای مثل شنول گونش و چند مربی ترک‌تبار دیگر هم مدنظر هستند. در عین حال اگر پرسپولیس نتواند نتایج مناسبی در هفته‌های آینده کسب کند و افکار عمومی خواهان تغییر در کادرفنی باشند، باز هم لوکا بوناچیچ برای مربیگری پرسپولیس شانس خواهد داشت.

کد خبر 73229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز