پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
۱ نفر

استهلاک اتوبوس‌های تندرو با توقف در ایستگاه‌های منطقه۲ و به‌ویژه تقاطع بزرگراه شهید چمران – جلال آل احمد کم می‌شود.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۲ گفت: «با توجه به شروع عملیات اصلاح هندسی در بزرگراه شهید چمران تقاطع جلال آل احمد و جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس‌های تندرو برای جلوگیری از تداخلات حرکتی، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک همزمان طرحی آزمایشی را به اجرا گذاشت که باعث کم شدن استهلالک اتوبوس‌های تندرو می‌شود.»

«محمدحسین کریمی» افزود: «در این طرح به جای آسفالت در محل توقف ایستگاه اتوبوس از روسازی بتن استفاده می‌شود. چون اتوبوس‌های تندرو وزن و حرارت بالایی دارند، به همین دلیل زمان توقف در ایستگاه‌های اتوبوس باعث جمع شدگی آسفالت می‌شوند. در چنین شرایطی علاوه بر تخریب آسفالت، به اتوبوس هم آسیب وارد می‌شود چون ارتفاع اتوبوس‌ها کم بوده و در نتیجه جمع‌شدن آسفالت، به زیر آن برخورد و آسیب می‌بیند. اما با طرح جدید تخریبی نخواهیم داشت.»

او نخستین محل اجرای این طرح در منطقه۲ را بزرگراه شهید چمران، تقاطع جلال آل احمد دانست و ادامه داد: «این طرح به‌عنوان نمونه در این محدوده اجرایی شده و در صورت کسب نتایج مثبت در محدوده‌های دیگر اجرا می‌شود تا استهلاک اتوبوس‌ها کاهش یافته و از طرفی شاهد جمع شدن مداوم آسفالت و هزینه‌های بیشتر نباشیم.»

کد خبر 724483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha