شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
۸ نفر

دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی،  عکاسی از نمایی متفاوت با برج میلاد و تفریح خانوادگی، اینها ویژگی‌های پل فلزی است که به تازگی بر روی بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری، ایجاد شده و محل عبور شهروندانی است که می‌خواهند تفریح و ورزش را کنار هم بدون پرداخت هزینه‌ تجربه کنند.

پل تندرستی

همشهری آنلاین-مریم باقرپور: اواخر سال گذشته، شهردار منطقه ۲، افتتاح پل تندرستی را به‌عنوان عیدی به شهروندان منطقه ۲ و پایتخت تقدیم کرد. این پل بر روی بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری، نرسیده به میدان صنعت ساخته شده و باغ‌راه فدک را به بوستان‌۱۳ هکتاری وصل می‌کند. درحالیکه در گذشته مردم مسیری برای‌ تردد نداشتند و مجبور به گذر مسافت طولانی تا میدان صنعت بودند اما حالا این پل فلزی نه تنها محل رفت‌وآمد شده بلکه مردم از آن به‌عنوان مسیر دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و حتی عکاسی از برج میلاد با نمای متفاوت استفاده می‌کنند.

برای رفتن به روی پل ۲ مسیر وجود دارد که یکی پیاده‌راه سمت بزرگراه شیخ فضل الله نوری، نرسیده به میدان صنعت (محدوده ایستگاه های اتوبوس) و دیگری تردد از داخل باغ‌راه فدک است. البته آن دسته از افرادی که مسیر اول یعنی پیاده‌راه را انتخاب می‌کنند باید مسیری به طول  ۱۱۷‌متر  را طی کنند تا به ورودی پل برسند. عرض این مسیر ۵متری و امکان استفاده از دوچرخه و ولیچر هم در اینجا برای افراد وجود دارد. بنابراین همه می‌توانند از این امکان جدید بهره‌مند شوند.

ببینید | دوچرخه‌سواری بر فراز بزرگراه

ایجاد مسیر بین ۲ بوستان

رمپ اصلی پل تندرستی از باغ‌راه فدک است و با طی مسیری کوتاه می‌توان بر فراز بزرگراه قدم زد بدون اینکه نگران خودروهای عبوری بود. «حسین کریمی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۲ دراین‌باره می‌گوید: «کارکرد بیشتر بوستان‌های منطقه ۲، فرامنطقه‌ای است به همین دلیل شاهد حضور شهروندانی از مناطق مختلف پایتخت در اینجا هستیم. باغ‌راه فدک هم به دلیل قرار داشتن در حاشیه بزرگراه شهید همت مورد توجه شهروندان قرار گرفته اما بین ۲ بوستان مسیر ارتباطی نبود، به همین دلیل پل تندرستی به طول ۱۶۶‌متر ساخته شد. حالا علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر پیاده‌روی، روی آن با دوچرخه حرکت کنند.»

ببینید | دوچرخه‌سواری بر فراز بزرگراه
ورودی های پل تندرستی

اسکوترسواری روی پل

اکنون تنها افرادی که دوچرخه شخصی دارند یا از ایستگاه دوچرخه‌سواری باغ‌راه فدک دوچرخه تهیه کرده‌اند می‌توانند، از روی پل با این وسیله عبور کنند اما گویا در آینده نه چندان دور قابلیت‌های پل افزایش می‌یابد. به طوری که با نورپردازی ویژه، زمینه‌ای برای زیبای آن فراهم می‌شود تا شهروندان بتوانند شب‌ها هم با خیالی آسوده از اینجا عبور کنند. همچنین کریمی تأکیذ می‌کند: «مذاکراتی صورت گرفته تا در ابتدای پل، اسکوتر برقی و دوچرخه قرار داده شود و شهروندان بتوانند با صرف هزینه‌ای کم مسیر را با این تجهیزات طی کنند.»

ببینید | دوچرخه‌سواری بر فراز بزرگراه
پل تندرستی به محلی برای تمرین ورزشکاران تبدیل شده است

پل دوم ساخته می‌شود

بخش انتهای پل به بوستان ۱۳ هکتاری می‌رسد. بوستانی که در مقابلش پارک بزرگ پردیسان قرار دارد و اکنون مدیران شهری منطقه۲ به دنبال این هستند تا دومین پل تندرستی را بر روی بزرگراه شهید همت بسازند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۲ دراین‌باره می‌گوید: «پل پردیسان ضلع‌های شمال و جنوب بزرگراه شهید همت را در محدوده پارک پردیسان به هم وصل می‌کند. در واقع شهروندان می‌توانند با طی مسیر ۳۳۰ متری از باغ‌راه فدک به پردیسان برسند بدون اینکه مجبور شوند بزرگراه همت را دور بزنند.»

عملیات ساخت این پل هم که از جنس فولاد است، شروع شده و به محض موافقت مدیران سازمان محیط ‌زیست برای جانمایی پایه‌های پل در محدوده پارک پردیسان، مسیر تندرستی تکمیل می‌شود.

کریمی می‌افزاید: «در گذشته پل عابرپیاده‌ای روی بزرگراه شهید همت بود که با جانمایی این پل برداشته می‌شود. همچنین با ساخت آن شهروندان می‌توانند از بوستان باغ‌راه فدک در محدوده بزرگراه شهید چمران خودشان را با دوچرخه به محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی برسانند.»

ببینید | دوچرخه‌سواری بر فراز بزرگراه
نمایی از پل دوم تندرستی که در حال ساخت است
کد خبر 679897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی CA ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    چه جای جالبی است.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    هر کاری برای توسعه دوچرخه سواری انجام بشود، کم است
  • حبیبی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    باسلام.تشکر از زحمات معاون وقت حمل ونقل وترافیک اقای مهندس حیدرنیا ومدیرانشون که زحمات زیادی در اینخصوص کشیدند.
  • محبی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    تشکر از مجموعه مدیریت شهری منطقه ۲ که یکسال بصورت شبانه روزی پای کار بودن و این طرح رو به سرانجام رساندن.خصوصا زحمات پرسنل معاونت ترافیک منطقه.از طرف اهالی شهرک