همه آماده و گوش به زنگ هستند تا به بهترین شکل پذیرای مهمانان باشند.

11 مصوبه

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی:  عده‌ای برای خوشامدگویی مقابل ساختمان شهرداری ناحیه ۴ ایستاده‌اند و گروهی هم در سالن کنفرانس مقدمات لازم برای استقبال از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران و همراهانش را چیده‌اند. «سید مجتبی شفیعی» در سومین هفته پویش «قرار خدمت» مهمان شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۱۶ است. او در این قرار ضمن بازدید از مشکلات و مطالبات مهم این ناحیه و دیگر نواحی منطقه، برای بهبود سریع‌تر وضعیت منطقه، ۱۱ برنامه و دستورالعمل صادر می‌کند.

قرار هفتگی با جلسه آغاز می‌شود. فهرستی از چالش‌های حوزه ترافیک شهرداری منطقه ۱۶ بین مهمانان توزیع شده و «علی نایبی» شهردار ناحیه ۴ نخستین سخنرانی است که ضمن معرفی کامل محله یاخچی‌آباد به‌عنوان تنها محله این ناحیه به تشریح مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های آن می‌پردازد. در ادامه «علی‌محمد کریم پور» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۶ درباره پروژه‌های نیازمند اجرا در حوزه ایمنی و مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک ناحیه ۴ و دیگر نواحی منطقه ۱۶ از جمله جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل، نیاز مترو علی‌آباد و بوستان بعثت به پارکینگ طبقاتی، تأمین اعتبارات برای تکمیل و بهره‌برداری از لوپ غرب به شمال پل غیرهمسطح بزرگراه آزادگان_شهید دستواره، فعال شدن ۸ یونیت پله برقی، انتقال دوربین نظارت محدوده آلودگی هوا در طرح اصلاح هندسی خیابان فدائیان اسلام و... توضیح می‌دهد و برای مشاهده بهتر تعدادی از آنها مهمانان را به بازدید میدانی در منطقه دعوت می‌کند.

  • درخواست مردم، جابه‌جایی توقفگاه اتوبوس‌های تندرو

بازدید با توقفی بسیار کوتاه در مسیر بی. آر. تی بزرگراه بعثت و فدائیان اسلام آغاز می‌شود. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۶ سرقت مکرر گاردیل در بزرگراه‌ها را عامل مهمی برای بروز تصادفات فوتی در منطقه بر می‌شمارد و می‌گوید: «جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در مسیر اتوبوس‌های تندرو بزرگراه بعثت، دشت آزادگان و نرده‌های میانی خیابان فدائیان اسلام اقدامات مهمی هستند که برای مقابله با این معضل باید انجام شود.» سپس همراه مهمانان به توقفگاه اتوبوس‌های تندرو شهید طباطبایی می‌رویم. شهردار ناحیه ۴ با بیان اینکه سال‌های زیادی است اهالی یاخچی‌آباد پیگیر انتقال این سامانه به خارج از محدوده محلی هستند، می‌گوید: «همجواری این توقفگاه با املاک مسکونی ۴۰۰ دستگاه مشکلاتی شامل گره ترافیکی و آلودگی‌های زیست‌محیطی به همراه دارد که جابه‌جایی آن پروژه بلندمدتی است که باید اجرایی شود.» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه در ادامه به آسفالت نابسامان این توقفگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: «مرمت آسفالت در کوتاه‌مدت می‌تواند به یکی از مطالبات مهم رانندگان پاسخ دهد.»

دستور فوری اجرای ۱۱ مصوبه در منطقه ۱۶

  • تعیین تکلیف قدیمی‌ترین بنگاه باربری کشور

در حاشیه ورزشگاه شهید کهندل(یادآوران) به پایانه‌ای می‌رسیم که به تازگی بهره‌برداری شده و قرار است در حضور معاون شهردار رسماً افتتاح شود. کریم‌پور از این پایانه با ۴ خط تاکسیرانی برون‌شهری به‌عنوان پایانه پرتقاضای منطقه که مسافران از اینجا به نقاطی همچون شهریار، اسلامشهر، کرج و... سفر می‌کنند، یاد می‌کند و می‌گوید: «ایجاد پوشش سقفی اقدام مهم دیگری است که باید برای رفاه مسافران و رانندگان این خط اجرایی شود.» بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بنگاه باربری کشور که بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارد، مقصد بعدی معاون شهردار است. این بنگاه معروف محله باغ آذری که باربری‌های مربوط به مناطق ۱۲، ۱۵ و ۱۶ را تحت پوشش دارد مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۶ در این باره می‌گوید: «وجود خودروهای باربری، چرخ‌های دستی و وانت‌بارها مشکلات زیست‌محیطی، اجتماعی و ترافیک سنگین به بار می‌آورند که نیاز است اقدامی برای خروج آن به خارج از محدوده شهری، انجام یا تمهیداتی برای ساماندهی آن در نظر گرفته شود.»

  • ساماندهی بنگاهی با ۷۲۰ پلاک ثبتی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران به حوزه‌های دیگرمعاونان شهردار تهران هم ورود می‌کند تا همه مشکلات این ناحیه را شناسایی کند. بازدید از بنگاه بندر(بازار آهن قدیم) یکی از همین موارد است؛ بنگاهی با ۷۲۰ پلاک ثبتی که رأی ماده ۱۰۰ بند ۲۰ دارد. اما چون بخشی از آن موقوفه است اقدامی برای ساماندهی آن انجام نشده. شهردار ناحیه به تخلفات ملکی این محدوده اشاره می‌کند و می‌گوید: «طبقه اول تجاری است و واحدهای طبقه دوم که اداری بود طی سنوات گذشته تغییر کاربری داده و به انبار و تولیدی تبدیل شده و سطح ایمنی محله را تا حد زیادی پایین آورده. تعیین تکلیف وضعیت املاک این بنگاه موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.»

  • گود پرخطر خیابان رجایی

 خودروهای محله‌گردی مقابل گودی که در تقاطع خیابان شهید رجایی و شهید باصری قرار گرفته توقف می‌کنند و مسئولان پیاده می‌شوند. اینجا یکی از عمده چالش‌های موجود در ناحیه ۴ است که نایبی درباره‌اش می‌گوید: «این گود از طریق اداره املاک بابت بخشی از بدهی شهرداری با آموزش و پرورش تهاتر شد. قرار بود تمهیداتی را شهرداری با نگاه به برنامه‌های آموزش و پرورش در نظر بگیرد تا وضعیت خطرناک آن ساماندهی شود اما هنوزکاری انجام نشده و از سال ۱۳۹۵ تاکنون به این شکل پرخطر برجا مانده است.» شفیعی دستور مطالعه و بررسی این موضوع را می‌دهد.

  • پاسخگویی به خواسته‌ها در دستور کار است

آخرین محل بازدید، اتاقی در ساختمان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۶ است که به راه‌اندازی مرکز نظارت تصویری ترافیکی و مدیریت بحران برای نظارت هوشمند ترافیک اختصاص داده شده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک از نیاز منطقه به تأمین اعتبار برای راه‌اندازی سریع‌تر آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «این مرکز در اعمال قانون هوشمند پلیس راهور و نظارت بر عملکرد کیفیت امور خدمات شهری و مدیریت بحران مؤثر خواهد بود.» پس از بازدید از این مرکز برای جمع‌بندی نتایج این بازدید میدانی در دفتر معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۶ دور هم جمع می‌شویم تا معاون شهردار به اعلام مصوبات بپردازد.

براساس جلسه نخست و بازدیدهای میدانی انجام شده ۱۱ دستور توسط معاون شهردار صادر شده است که مطالعه جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در مسیر اتوبوس‌های بعثت، دشت آزادگان و نرده‌های میانی خیابان فدائیان اسلام، مطالعه ساخت پارکینگ طبقاتی مترو علی‌آباد و بوستان بعثت از محل اعتبارات متمرکز پارکینگ محله‌ای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، اعمال اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی نظارت تصویری ترافیکی و مدیریت بحران با اعمال اصلاحیه پایان سال، کف‌سازی و مرمت توقفگاه اتوبوس‌های تندرو شهید طباطبایی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، پوشش سقف پایانه تاکسیرانی شهدای تاکسیرانی، ۵ دستور نخست وی محسوب می‌شود. تکمیل و بهره‌برداری از لوپ غرب به شمال پل غیرهمسطح بزرگراه آزادگان_شهید دستواره موضوع دیگری است که شفیعی با بیان آن می‌گوید: «انتقال دوربین نظارت محدوده آلودگی هوا در طرح اصلاح هندسی خیابان فدائیان اسلام، فعال شدن ۸ یونیت پله برقی خاموش منطقه، فعالسازی دوربین‌های ثبت سرعت غیرمجاز بزرگراه شهید یارجانی و فدائیان اسلام، تعیین تکلیف وضعیت بنگاه بندر و تعیین تکلیف گود شهید باصری از اقدامات مهمی است که با هدف رفاه بیشتر شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.»

دستور فوری اجرای ۱۱ مصوبه در منطقه ۱۶
«احمد مقصودی» عضو شورایاری محله یاخچی‌آباد

  • جابه‌جایی ایستگاه برق خیابان شهید تولایی

یکی از مهم‌ترین معضلات محله یاخچی‌آباد ترافیک سنگینی است که در معابر مختلف آن وجود دارد و با وجود گلایه‌های مستمر اعضای شورایاری هنوز راه‌حلی برای رفع آن اندیشیده نشده است. «احمد مقصودی» یکی از اعضای شورایاری محله یاخچی‌آباد با بیان این موضوع و اشاره به اینکه عوامل متعددی در تشدید این معضل نقش دارند می‌گوید: «خیابان شهید طباطبایی که به بازار فروش لوازم یدکی خودرو تبدیل شده یکی از این نقاط است که با تردد قابل توجه روزانه و پارک غیرمجاز خودروها بخش مهمی از ترافیک محله را به خود اختصاص داده و این ترافیک را وارد خیابان حمزه هم کرده است.» خیابان‌های حمزه، عباسی، تولایی و خیابان‌های اطراف بوستان ۱۷ شهریور هم از دیگر مواردی هستند که مقصودی به آنها اشاره می‌کند و می‌گوید: «وجود ایستگاه برق در تقاطع خیابان شهید تولایی و شهید گودرزی برای‌ تردد شهروندان مشکلاتی را به بار آورده. طرح انتقال آن در حال اجراست اما هنوز به سرانجام نرسیده است.»

دستور فوری اجرای ۱۱ مصوبه در منطقه ۱۶
«محمدحسن بهمنی» عضو شورایاری محله یاخچی‌آباد

  • انتقال توقفگاه اتوبوس‌های تندرو به بیرون از محدوده شهری

«محمدحسن بهمنی» یکی دیگر از اعضای شورایاری محله یاخچی‌آباد است که وجود پارکینگ اتوبوس‌های تندرو شهید طباطبایی را مهم‌ترین معضل ناحیه ۴ می‌شمارد و می‌گوید: «این توقفگاه مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی برای اهالی ایجاد می‌کند و نیاز است به فضای برون‌شهری انتقال یابد.» بهمنی از مجهز نبودن اتوبوس‌های محله به سیستم‌های گرمایشی در فصل سرد و سیستم‌های سرمایشی در فصل گرم سال می‌گوید: «متأسفانه به این موضوع مهم در مناطق جنوبی شهر به درستی توجه نمی‌شود.» مرمت و فعالسازی تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هم موضوع مهمی است که این عضو شورایاری با بیان آن می‌افزاید: «در بیشتر تقاطع‌های محله بهمنیار این معضل دیده می‌شود. این در حالی است که خط‌کشی خیابان‌های اصلی و کوچه‌های محله هم باید ترمیم شود.»

کد خبر 638249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha