گروه ورزشی: در مهم‌ترین دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک مقابل ذوب آهن شکست خورد

استقلال 2 بر یک بر مس کرمان غلبه کرد، صبا و سپاهان به تساوی یک بر یک دست یافتند و تیم‌های سایپا، پیکان، ملوان، پاس همدان و پیام هم مقابل رقبای خود پیروز شدند.

نمایش ضعیف پرسپولیس

دیدار حساس پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اصفهان در حالی آغاز شد که ترکیب سرخپوشان پایتخت تغییراتی را به خود می‌دید. مهدی واعظی پس از مصدومیت طولانی‌  خود این بار در درون دروازه جایگزین حقیقی شده بود. علی کریمی نیز که در بازی قبلی به دلیل محرومیت نتوانست پرسپولیس را همراهی کند  در خط حمله به عنوان فوروارد حضور داشت.

نیمکت‌نشینی علیرضا واحدی نیکبخت که چند هفته‌ای است برای پرسپولیس خوب بازی نمی‌کند نیز دیگر تغییر سرخ‌ها محسوب می‌شد. در 15 دقیقه نخست هر دو تیم بازی را در میانه میدان دنبال کردند. تدبیر دو مربی قابل پیش‌بینی بود. هر دو تیم به خوبی توجیه شده بودند که دریافت گل اول تا چه حد دردسرساز خواهد بود. به خصوص اینکه هم پرسپولیس بحران‌زده و هم ذوب‌آهن که از صدر جدول پایین آمده است به 3 امتیاز این دیدار سخت نیازمند بودند.

در دقیقه 30 خلعتبری که بازی خوبی ارائه کرده بود با زدن یک گل ذوب‌آهن را پیش انداخت. اشتباه واعظی در مهار توپ و ضربه تمام‌کننده خلعتبری همه‌چیز را به نفع ذوب‌آهن رقم زد. در ادامه هیچ یک از دو تیم نتوانستند موقعیت‌سازی کنند. به خصوص پرسپولیس که عملا برای رسیدن به دروازه حریف اصفهانی راهکار مناسبی نداشت.

نیمه‌دوم در حالی شروع شد که ذوب‌آهن خیلی زود به گل دوم خود رسید. خلعتبری، ملی‌پوش ذوب‌آهن  بعد از زدن گل دوم مقابل هواداران پرسپولیس دست به حرکت غیرورزشی زد تا با دریافت کارت زرد دوم توسط داور بازی اخراج شود اما حتی 10 نفره شدن ذوب‌آهن روی حرکت ناشیانه خلعتبری نیز بر رفتار ابراهیم‌زاده با بهترین بازیکن تیمش تاثیر منفی نگذاشت. سرمربی ذوب‌آهن سعی کرد تیمش را از جنجال دور کند. نکته جالب‌توجه اینکه ذوب‌آهن حتی پس از 10 نفره شدن نیز بهتر از تیم افشین پیروانی ظاهر شد. بازیکنان ذوب‌آهن توپ را به خوبی به گردش درمی‌آوردند.

در یکی، دو موقعیت اشتباهات واعظی نزدیک بود باخت سنگین‌تری را برای پرسپولیس رقم بزند. اسماعیل فرهادی اما گل سوم را روی اشتباه مسلم مهدی واعظی برای ذوب‌آهن به ثمر رساند. واعظی به بدترین شکل ممکن توپ را دفع کرد تا بازیکن فرصت‌طلب ذوب‌آهن تیم 10 نفره‌اش را در دقیقه 65 به گل سوم برساند. یک دقیقه بعد پرسپولیس به یک ضربه پنالتی دست پیدا کرد که منصور ابراهیم‌زاده شدیدا به آن اعتراض داشت. توره این پنالتی را به گل تبدیل کرد. در فاصله 8 دقیقه مانده به پایان بازی ذوب‌آهن 9 نفره شد.

فرهادی مدافع ذوب‌آهن شوت مازیار زارع را با خطای هند نگه داشت تا توره برای دومین بار پشت ضربه پنالتی بایستد. عیسی اندوی با خروجی زودهنگام ضربه ابراهیم توره را دفع کرد اما کمک‌داور  و داور حکم به تجدید این ضربه پنالتی دادند و مهاجم سنگالی پرسپولیس نیز این بار توپ را به دیرک عمودی دروازه زد. پرسپولیس در روزی که عملا تاکتیک مشخصی در دفاع و حمله برای مقابله با بازی سریع ذوب‌آهن نداشت دیدار هفته بیست‌ویکم را واگذار کرد. این باخت به احتمال فراوان آغاز تغییرات تازه در پرسپولیس خواهد بود.

طلسم‌شکنی استقلال پس از  2 سال

 استقلال در شرایطی که تنها با برد مقابل مس کرمان می‌توانست صدر جدول را از ذوب‌آهن اصفهان پس بگیرد، درست در ثانیه‌های پایانی بازی با مس به طلسم ناکامی‌های دوساله‌اش برابر این تیم خاتمه داد. استقلال در حالی نیمه‌اول را بدون گل  به رختکن رفت که تیم برتر میدان بود و بارها مهاجمانش به خصوص اکبرپور و برهانی فرصت‌های گلزنی را به راحتی از دست دادند. بهترین فرصت استقلال در نیمه‌اول در دقیقه 15 اتفاق افتاد که برهانی پاس عالی مجیدی را با شتابزدگی به خارج فرستاد.

در حالی که حملات گسترده استقلال در نیمه‌اول نتیجه‌ای به همراه نداشت، مس کرمان نیز با تاکتیک ضدحمله و احتیاط بیش از حدش تنها یک فرصت داشت که ضربه روح‌الله بیگدلی با فاصله ناچیز از کنار دروازه طالب‌لو راهی به چارچوب نیافت.  نیمه‌دوم را استقلال هجومی‌تر آغاز کرد و برای پیروزی، بی‌تابی از خود نشان می‌داد. در دقیقه 54 سرانجام دروازه رحمتی روی یک ضربه ایستگاهی توسط حسین کاظمی گشوده شد.

بعد از خطای مدافعان مس روی جان‌واریو، روی ضربه ایستگاهی خسرو حیدری، کاظمی شادی را به اردوی استقلال آورد. این گل پس از دقایقی خیلی زود با حرکت ادینهو  خطرناک‌ترین مهاجم مس جواب داده شد تا همانند دو سال گذشته دیدار دو تیم مساوی پیش برود. درست در ثانیه‌های پایانی بود استقلال که با 4 مهاجم حمله می‌کرد با ضربه سر برهانی و خروج ناموفق رحمتی گل برتری و 3 امتیازی استقلال را به ثمر رساند و این تیم همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی ماند.

برتری ملوان و شکست راه‌آهن

در سایر بازی‌ها در انزلی، ملوان در یک بازی پرگل با گل‌های محمد حیدری 2 گل و سعید یوسف‌زاده شکست سنگینی به تیم فولاد خوزستان تحمیل کرد. این دومین برد متوالی ملوانان طی یک هفته اخیر پس از حل مشکلات مالی آنان بود. در کرج سایپا با مایلی‌کهن به یک برد ارزشمند دیگر این بار برابر راه‌آهن یاوری رسید. تک‌گل سایپا را ایمان رزاقی‌راد در دقیقه 60 به ثمر رساند. در همدان پاس نیز پس از مدت‌ها با پیروزی آشتی کرد و موفق شد با گل دقایق پایانی شهباز ارگینوف بر تیم بحران‌زده برق شیراز غلبه کند.

برخورد کریمی و کاظمی در مصاف صباباتری و سپاهان به تقسیم امتیازات منجر شد و صبا که ابتدا با گل محمد نوری در دقیقه 13 پیش افتاده بود خیلی زود با ضربه حساب‌شده بهمن طهماسبی در دقیقه 22 به تساوی رضایت داد. در جدال تیم‌های قعرنشین جدول این پیام مشهد بود که موفق شد در دیداری نزدیک 3 بر 2 داماش گیلان را شکست دهد. در شیراز مقاومت با وجود زدن گل اول بازی به پیکان توسط کرمی در نیمه‌دوم با گل‌های حیدری و تاجیک شکست خبر داد.

کد خبر 72249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز