شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

ناصر قراگزلو: استقلال در دیدار رفت شکست تلخی را برابر مس کرمان متحمل شد.

در آن دیدار پس از شکست قلعه نویی مقابل مظلومی  بار دیگر مسائل حاشیه‌ای زیادی پیش آمد و البته موجبات ناراحتی شدید امیر قلعه‌نویی را فراهم کرد.

پیش از دیدار حساس دور رفت میان مس کرمان و استقلال، از جانب سرمربی مس گفته شد که قلعه‌نویی و اطرافیان اوبا وعده  به لیدرهای کرمانی سعی دارند جو ورزشگاه را به سود خود و علیه میزبان تحریک کنند و با این اظهارنظر شرایط سختی را برای امیر قلعه‌نویی و تیمش در کرمان فراهم ساختند.

اما برخلاف دیدار دور رفت این بار پرویز مظلومی به شدت نگران حضور هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی و حمایت همه‌جانبه از صدرنشین لیگ‌برتر است؛ مسئله‌ای که مظلومی آن را صراحتا در برنامه 90 پنجشنبه شب مطرح کرد. حاشیه‌های دو تیم اما این بار به طرز دیگری شکل گرفته است و این بار مسائلی از قبیل تماس استقلالی‌ها با ادینهو و صادقی در آستانه دیدارشان با مس بر حاشیه‌های این دیدار حساس دامن زده است.

امیر قلعه‌نویی اما در پاسخ به شایعه اخیر می‌گوید: «متاسفانه عده‌ای از واسطه‌ها با بازیکنان مس کرمان تماس می‌گیرند اما نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها به نام من و باشگاه استقلال نوشته می‌شود. مطمئنا ما فصل دیگر نسبت به جذب بازیکنان موردنظرمان اقدام خواهیم کرد و در حال حاضر روی جذب بازیکن خاصی نظر نداریم، به همین دلیل هم جوابی برای حاشیه‌های اخیر از جمله آنکه استقلال با ادینهو و صادقی صحبت کرده‌ایم، ندارم چون نمی‌خواهم تیمم را وارد حاشیه کنم.» جدا از حرف‌های امیر قلعه‌نویی،  شکست مقابل سپاهان تا حدود زیادی معادلات استقلال را در صدر جدول بر هم زده و مطمئنا این بار امیر قلعه‌نویی تنها باانگیزه شکست دادن مس کرمان بازیکنانش را روانه میدان خواهد کرد.

سرمربی استقلال از برخی مسائل دیگر نیز به شدت ناراحت است. او از انتقاداتی که نسبت به ترکیب استقلال مقابل سپاهان مطرح شده، دلخور است: «برخی از من انتقاد کرده‌اند که چرا میلاد نوری را در ترکیب ثابت استقلال در دیدار با سپاهان قرار دادم. جواب من این است؛ مگر وحید طالب‌لو اولین بار در دیدار با سپاهان برای استقلال در درون چارچوب قرار نگرفت یا مثلا میثم بائو که اولین بازی‌اش را برای استقلال مقابل پرسپولیس انجام داد.

آن بازیکنان به سرعت تبدیل به‌ستاره‌های تیم‌شان شدند ولی حالا برخی منتقدان باخت استقلال را به ارنج بد من ارتباط می‌دهند. میلاد نوری در ترکیه فوق‌العاده بود اما در دقیقه 27 ما مجبور به تغییراتی در ترکیب تیم‌مان شدیم. در واقع من می‌خواستم تاکتیک تیمم را تغییر بدهم، به همین دلیل هم مجبور شدم میلاد نوری را از زمین خارج کنم.»

سرمربی استقلال اما برای اینکه  قطعا در برابر مس کرمان تیمش را به پیروزی برساند در وهله نخست سعی دارد تغییراتی را در ترکیب خط دفاع تیمش به وجود بیاورد. شکوری و مهدی امیرآبادی از ترکیب استقلال خارج خواهند شد و به جای آنها پیروز قربانی و میثم منیعی از ابتدا برای استقلال بازی خواهند کرد.

وحید طالب‌لو، پژمان منتظری، پیروز قربانی، بیژن کوشکی، حسین کاظمی، جان‌واریو، خسرو حیدری، میثم منیعی، یدالله اکبری (مهرداد پولادی)، سیاوش اکبرپور و آرش برهانی 11 بازیکن استقلال خواهند بود.  قلعه نویی برای پیروزی در این دیدار انگیزه دو چندانی دارد و به انتقامی2 جانبه می‌اندیشد؛ جبران شکست دور رفت و فراموشی باخت به سپاهان و فرهاد کاظمی.

مظلومی: کاری با کادر فنی استقلال ندارم

برخلاف استقلال، شاگردان مظلومی بعد از شکست تیم مقاومت سپاسی این بار با روحیه مضاعفی به مصاف تیم پرطرفدار تهرانی می‌آیند. مس کرمان تنها زالترون را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما پرویز مظلومی با توجه و اتکا به مهره‌های تهاجمی‌اش مشکلی بابت غیبت این مهاجم برزیلی احساس نمی‌کند. مظلومی که از حساسیت‌های دیدار با استقلال آگاه است، می‌گوید: «قرارشده من از حاشیه‌های این بازی حرف نزنم چون دنبال حاشیه‌سازی نیستم.»

مظلومی در رابطه با رمز موفقیت‌اش مقابل قلعه‌نویی حرفی نمی‌زند و می‌گوید: «من کاری به استقلال و کادر فنی‌اش ندارم. من وارد جزئیات نمی‌شوم و می‌دانم برخی از بازی‌های رسانه‌ای را اطرافیان و نزدیکان به باشگاه استقلال راه می‌اندازند.»

ترکیب احتمالی مس

تقابل دو تیم با سیستم 2-5-3 قطعا جذابیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت. جایی که جدا از دروازه‌بان و مدافعان آخر، جدال هر بازیکن از هریک از دو تیم با بازیکن هم‌پستی‌اش در تیم مقابل تعیین‌کننده  و تاثیرگذار خواهد بود و بدون شک کلید پیروزی در این مصاف‌های نفر به نفر در میانه میدان نهفته است.

رحمتی، میرطرقی، غنی‌زاده، مرتضی ابراهیمی، صادقی، علی حمودی،  مجید خدابنده‌لو، فرزاد آشوبی، جلال امیدیان، ادینهو و روح‌الله بیگدلی (فراز فاطمی) بازیکنان تیم کرمانی خواهند بود.

کد خبر 72127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز