شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
۷ نفر

جلسه نقد و بررسی کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

نقد و بررسی کتاب

به گزارش همشهری آنلاین، به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، نشست نقد و بررسی کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» نوشته «مجتبی طیاری آشتیانی» در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. این جلسه در قالب ویژه برنامه «گلستان کتاب» بوده و با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» نوشته مجتبی طیاری آشتیانی، روایتی از دل تاریخ ایران در اواخر دوران قاجاریه است. نویسنده در این رمان کلاسیک، خواننده را با خود به دوران سلطنت قاجاریه برده و داستانی از رنج‌های مردم آن روزگار را از زبان جوانی به نام حبیب روایت می‌کند. هم‌چنین در این اثر، با بیانی دراماتیک، علل بروز قحطی در ایران در دوران قاجار روایت می‌شود.

در بخشی از این رمان آمده است: «چند قدم جلوتر، سر و صدای جماعت بیشتر شد. خون جلوی چشم مردم گرسنه را گرفته بود. دیوانه شده بودند. چوب و قمه و دشنه بود که روی هوا می‌چرخید. غوغایی شد که نگو! تهران آن روزها از جنگل هم بی‌قانون‌تر بود. نظمیه‌چی‌ها چون مواجبی نداشتند، مردم را با عذر و بهانه بیخودی تلکه می‌کردند و جواز هر غلطی را می‌دادند. پول که می‌دادی، می شد سر سبیل شاه نقاره بزنی و ...»

علاقه‌مندان برای شرکت در جلسه نقد و بررسی کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» یکشنبه ۲۹ آبان ماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

کد خبر 721297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha