همشهری آنلاین: اعضای فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی متشکل از 70 نفر از نمایندگان ظهر امروز با آیت‌‏الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار به تشریح اوضاع حساس کشور پرداخت و با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: درآمد بالای نفتی سال گذشته این امید را به همگان داد که بتوان در سایه آن زیربناها و طرح‌‏های عمرانی کشور سامان بهتری بیابد، اما وابستگی هر چه بیشتر بودجه کشور به ارزهای نفتی را به همراه داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق برنامه چهارم توسعه و سند چشم انداز می‌‏بایست هر سال ده درصد وابستگی بودجه به نفت کم شود، افزود: در سال‌‏های گذشته این امر محقق نشد. با وجود درآمدهای نفتی بالا نباید وضعیت اقتصادی مردم اینگونه باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به کمبود شدید ارز در ابتدای کار دولت پس از جنگ، عملکرد دولت در آن زمان را در استفاده از فاینانس خارجی برای تامین بودجه طرح‌‏های عمرانی و منابع داخلی بسیار خوب توصیف کرد و تصریح کرد: امروز با وجود درآمدهای نفتی بالا و منابع مالی خوب داخلی نباید وضعیت اقتصادی مردم و توسعه کشور اینگونه باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح‌‏های مهم اقتصادی کشور از جمله هدفمند کردن یارانه‌‏ها و بودجه سال آینده، هوشیاری،‌‏احساس مسئولیت و جدیت نمایندگان مجلس در این زمینه را بسیار مهم توصیف و تاکید کرد:‌ مهمترین مساله در بررسی و تصویب هدفمند کردن یارانه‌‏ها و بودجه، بررسی دقیق،‌‏ موشکافانه و کارشناسانه و عدم برخورد سیاسی با این موارد مهم است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابزارهای نظارتی مهم مجلس، نظارت دقیق و پیگیر بر اجرای مصوبات خود،‌‏به خصوص طرح‌‏های بزرگ اقتصادی را از وظایف سنگین و مسوولیت آفرین نمایندگان دانست و گفت: ارائه راهکارهای جایگزین و کارشناسی شده توسط مجلس که عوارض منفی اجرای طرح های بزرگ اقتصادی را کاهش دهد در این برهه حساس بسیار تعیین کننده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ضرورت استفاده از مدیران مجرب و کارآزموده، افزود:‌‏ مدیران پرورش یافته پس از انقلاب، سرمایه‌‏های اصلی کشور هستند و بلااستفاده کردن آنها، سرمایه‌‏های انسانی کشور را تلف می‌‏کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری،‌‏مردم و اقشار آگاه جامعه نظیر دانشگاهیان، فرهنگیان،‌ ارباب قلم و هنر را سربازان واقعی انقلاب خواند و تاکید کرد: اعتماد به مردم و هر کسی که با رای واقعی آنان از صندوق‌‏ها بیرون بیاید، سلامت، سعادت و آینده جمهوری اسلامی را تضمین می‌‏کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، استفاده از شیوه‌‏های نادرست و ضد دموکراتیک در نظارت و برگزاری انتخابات را سمی مهلک خواند و افزود: تمام سعی مسوولان نظام باید این باشد که مردم تشویق به حضور در انتخابات شوند و رای واقعی آنان از صندوق‌‏ها خارج شود تا موجب دلسردی شان نشود.

از منتخبان به میزان رایی که در میان مردم دارند، استفاده شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه هر کسی که منتخب مردم در انتخابات باشد، خادم انقلاب، قانون اساسی، نظام و مردم است، تصریح کرد: راه درست این است که میان وفاداران به انقلاب و نظام تبعیض قائل نشویم و از منتخبان به میزان رایی که در میان مردم دارند، استفاده شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان رئیس شورای مرکزی فراکسیون خط امام (ره) و تابش دبیر فراکسیون، گزارشی از فعالیت‌‏ها و عملکرد فراکسیون خط امام (ره) مجلس ارائه دادند.

همچنین آقایان انصاری نماینده زنجان،‌‏ کواکبیان نماینده سمنان و یوسف نژاد نماینده ساری به تشریح برنامه‌‏های مجلس و برخی معضلات سیاسی،‌‏اجتماعی و اقتصادی کشور و نکات مهم در بررسی بهینه کردن یارانه‌‏ها پرداختند.

کد خبر 71931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز